خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد خبر داد؛

احداثمیدان مشاهیر در قلب بوستان نوروز

کد خبر : ۱۰۶۵۷۶

یدان مشاهیر حدود ۴۲۰۰ متر مربع مساحت دارد که در آن دروازه عظیم ورودی، سنگ فرش منحصر به فرد با طراحی نقوش موجود در فرش های ایرانی، سکوهای جایگاه تندیس ها و کتیبه ای منقش طراحی و اجرا شده است.

ایلنا: ‌ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از احداثمیدان مشاهیر در بوستان نوروز به منظور ایجاد یک نقطه جهت معرفی بزرگان حوزه تمدن ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت اله ملاصالحی با اشاره به جایگاه این اراضی به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت در حوزه دیپلماسی شهری خاطر نشان کرد: بوستان نوروز یک بوستان فراملی است که میدان مشاهیر جهت آشنایی بیشتر با مفاخر تمدن ایرانی در آن احداثشده است.

به گفته وی، میدان مشاهیر حدود ۴۲۰۰ متر مربع مساحت دارد که در آن دروازه عظیم ورودی، سنگ فرش منحصر به فرد با طراحی نقوش موجود در فرش های ایرانی، سکوهای جایگاه تندیس ها و کتیبه ای منقش طراحی و اجرا شده است.

ملاصالحی تصریح کرد: دروازه میدان مشاهیر برگرفته از معماری اصیل ایرانی نمادی از خوش آمد گویی شکوهمند به استقبال کنندگان از بهار و نوروز است، حوضی باشکوه در میان میدان قرار دارد ضمن آنکه در انتهای میدان کتیبه ای بزرگ منقوش به روایت هایی از ائمه اطهار در مقابل بینندگان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: میدان مشاهیر یک اثر فاخر هنر معماری است که فرش قرمزی از جنس سنگ با نقوش اسلیمی به طول ۱۶۰ و عرض ۱۶ متر سطح آن را پوشانده و حاشیه های آنرا سکوهایی به عنوان محمل تندیس های مشاهیر فرهنگ ایرانی و اسلامی در بر خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز