خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد: ‌

کنترل دقیق درختان خیابان ولی عصر(عج) / درختان به راحتی قطع نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۵

طرح مهر قلم به مناسبت بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه به مدت یک ماه در معاونت خدمات شهری با ۵۰ موضوع کاری برگزار می‌شود.

ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نظارت و کنترل دقیق درختان خیابان ولی عصر(عج)، گفت: ‌درختانی که دچار مشکل و خشکیدگی می‌شوند بعد از بررسی و طی مراحل قانونی دستور رسیدگی یا قطعشان داده می‌شودتا ازبروز خسارت نیز جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مجتبی عبداللهی " در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح مهر قلم به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ شهریور ماه به مدت یک ماه در زیرمجموعه معاونت خدمات شهری با ۵۰ موضوع کاری برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی و حمل و نقل و ترافیک نیز در بخش‌های مختلف در سطح شهر در راستای بازگشایی مدارس اقداماتی در دست اجرا دارند افزود: در بخش آماده سازی مدارس اقداماتی از جمله آسفالت، رنگ آمیزی، ارائه ست ورزشی بویژه به دبیرستان‌های دخترانه بازسازی و ایجاد سرویس بهداشتی و… انجام شده و تا حدودی نیز در حال انجام است البته شهرداری تهران در بخش نگهداشت مدارس بودجه‌ای را هرساله اختصاص می‌دهد که امسال رقم این بودجه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در طرح استقبال از مدارس همانند طرح استقبال از نوروز فعالیت‌هایی در سطح شهر انجام می‌شود گفت: تمیز کردن شهر، بازپیرایی فضای سبز، ایجاد مخازن جدید و ایجاد سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر از دیگر مواردی است که برای طرح استقبال از مهر انجام شده است اگرچه در شستشوی فضای مدارس ارائه مخازن جدید توجه به فضای سبز مدارس، نقاشی و طراحی دیوار‌ها و فضای مدرسه از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

عبداللهی همچنین از برگزاری مراسم ویژه بازگشایی مدارس در بهشت زهرا با حضور شهردار تهران برای شهدای دانش اموز خبر داد و گفت: در روز نخست مهر زنگ مدرس با حضور شهردار تهران، شهرداران مناطق و نواحی ۲۲ گانه به صدا در می‌آید و به دانش آموزان مقطع ابتدایی گل اهدا می‌شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مناطق شهر تهران نسب شده است تأکید کرد: ۲۵۰ دستگاه پرتابل ۴ چشمه با سازه استیل نیز ساخته شده است تا در مجموع دو هزار و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دو سال اخیر به مجموعه سرویس بهداشتی شهر افزوده شود.

عبداللهی در ادامه نشست با اشاره به اینکه در ۸ سال گذشته معاونت خدمات شهری شهر تهران فعالیت متعددی را انجام داده است اعلام کرد: جمع‌آوری مکانیزه زباله‌ها، ساخت نیروگاه و تولید برق از زباله، راه اندازی کارخانه شیرابه، تحول در نگهداشت و زیبایی شهر، افزایش میزان سرانه فضای سبزشهر، احداثبیش از ۸۰۰ بوستان در شهر تهران، توسعه مراکز و میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند، افزایش تعداد ایستاگه‌های آتش نشانی به ۱۰۵ ایستگاه و رساندن آن به ۱۲۰ ایستگاه تا پایان سال، بازسازی حرم امام راحل و افزایش سطح کیفیت زندگی از جمله اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نگهداشت سرویس‌های بهداشتی به پیمانکاران آن واگذار شده است گفت: براین اساس علاوه بر کنترل طریقه نگهداشت این سرویس‌های بهداشتی در نوع خدمات دهی به شهروندان به پیمانکاران امتیاز داده می‌شود.

معاون شهردار تهران در ادامه نشست درباره سالم بودن و ارگانیک بودن مواد غذایی ارائه شده در میادین و فروشگاه‌های شهروند گفت: از سال ۸۸ براساس مصوبه شورای شهر تهران شهرداری موظف شد تا محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود را کنترل کند. از همین رو قراردادی را با یکی از آزمایشگاه‌ها به منظور بررسی کیفیت مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات میادین منعقد شد و خوشحالیم که امروز علی رغم وظیفه قانونی نداریم اما در این زمینه گام موثری برداشتیم.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه عرضه مرغ و گوشت بسته بندی شده برای اولین بار توسط شهرداری تهران ارائه شد گفت: شناسنامه دار شدن و بسته بندی مواد پروتئینی یک اقدام موثری بود که خوشحالیم که در این مسیر پیشگام بوده‌ایم. البته برای فراگیر شدن ارائه محصولات ارگانیک به همکاری دو وزارت خانه جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان نیازمندیم.

وی همچنین به کنترل درختان خیابان ولی عصر(عج) توسط متخصصان و اساتید دانشگاهی اشاره کرد و افزود: از میدان تجریش تا میدان راه آهن درختان چنار با بن ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر و سن حدود ۴ سال کاشته شده‌اند.

وی تصریح کرد: درختانی که دچار مشکل و خشکیده می‌شوند بعد از بررسی و طی مراحل قانونی دستور رسیدگی یا قطعشان داده می‌شود تا از بروز خسارت نیز جلوگیری شود. البته در پروژه‌های بزرگ عمرانی نیز جا به جایی درختان را بررسی می‌کنیم و در صورت امکان، مسیر طرح را نیز عوض می‌کنیم تا نیازی به جا به جایی درخت نباشد و تنها در موارد کمی این جا به جایی‌ها رخ داده است.

وی همچنین از افزایش سرانه فضای سبز در ۴ سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه بسیار شرایط سختی است که در بافت و تراکم ساخت و ساز زیاد در شهر تهران فضای سبز جدیدی ایجاد کنیم اما براساس برنامه ریزی تلاش می‌کنیم تا سرانه فضای سبز هر شهروند افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز