خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراثجهانی بم خبر داد:

صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی در حریم منظری ارگ بم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۳۰

اثر میراثجهانی بم و منظر فرهنگی آن با بیش از ۲۳۰۰۰ هکتار وسعت، بزرگترین محدوده میراثجهانی کشور است و یک شهر زلزله زده را با تمامی دغدغه های موجود در خود جای داده است.

ابلنا: مدیر پایگاه میراثجهانی بم از صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی حریم منظری ارگ بم توسط کارگروه منظر فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، افشین ابراهیمی ضمن ارزیابی عملکرد این پایگاه جهانی گفت: پایگاه میراثجهانی بم به واسطه فعالیتهای برجسته و عملکرد شایسته، ۴ ماه پیش در اردیبهشت ماه سال ۹۲ از سوی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از پایگاههای برتر میراثجهانی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این پایگاه جهانی در تیر ماه سال جاری توسط کمیته میراثجهانی یونسکو، تحسین و از فهرست میراثدر خطر خارج شد.

ابراهیمی با اشاره به موفقیت این پایگاه در خارج ساختن اثر از فهرست میراثجهانی در خطر یادآور شد: اثر میراثجهانی بم و منظر فرهنگی آن با بیش از ۲۳۰۰۰ هکتار وسعت، بزرگترین محدوده میراثجهانی کشور است و یک شهر زلزله زده را با تمامی دغدغه های موجود در خود جای داده است.

مدیر پایگاه میراثجهانی بم اظهار داشت: تحسین و توجه کمیته میراثجهانی یونسکو بعنوان عالی ترین مرجع ارزیابی عملکرد آثار میراثجهانی، نسبت به برآیند اقدامات انجام گرفته توسط پایگاه در حوزه های مختلف اعم از، گردشگری، صنایع دستی، ثبت و تملک، ارتباطات و معرفی و آموزش، تجهیز، پایش و کنترل توسعه شهری، پژوهش، حفاظت و مرمت و حکم خروج این اثر از فهرست میراثدر خطر، مایه مباهات پایگاه، سازمان میراثفرهنگی و دولت جمهوری اسلامی است.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه اعلام موفقیت های بدست آمده انکار وجود ضعف در مجموعه این پایگاه نیست خاطرنشان کرد: بدون شک این توقع در میان دوستدارن میراثفرهنگی وجود ندارد که تمام معایب مدیریت شهری و منظر فرهنگی بم به دست پایگاه حل و فصل شود.

ابراهیمی از رفع برخی معضلات این پایگاه توسط کارگروه منظر فرهنگی بم خبر داد و افزود: بر اساس طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم که در سال ۱۳۸۸ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسیده است، فرماندار بم، رئیس کار گروه منظر فرهنگی و سایر مسئولین شهر، اعضای این کار گروه هستند.

مدیر پایگاه میراثجهانی بم همچنین به برخی اقدامات اساسی صورت گرفته در منظر فرهنگی بم اشاره کرد و گفت: تخریب ایستگاه پمپ بنزین در حریم مرکزی اثر میراثجهانی، جلوگیری از تخریب محوطه های تاریخی در جریان طرحهای آبرسانی، گازرسانی و انتقال فیبر نوری به بم و اخیراً صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی در حریم منظری ارگ بم، از جمله فعالیت هایی است که توسط کار گروه منظر فرهنگی بم و با حمایتهای فرماندار بم به عنوان رئیس کار گروه منظر فرهنگی به انجام رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه پایگاه بر این است تا به اعتماد کمیته میراثجهانی در خارج کردن بم و منظر فرهنگی آن از فهرست میراثدر خطر، با همراهی کار گروه منظر فرهنگی و مردم فهیم بم پاسخی شایسته دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز