خبرگزاری کار ایران

در جریان بازدیداز اتاق مدیریت بحران شهر تهران انجام شد؛

تقدیر معاون دبیر کل سازمان ملل از اقدامات شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۱۷

همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران با آژانس‌ همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) قدمتی بیش از یک دهه دارد و در طرح مطالعاتی اخیر با عنوان ظرفیت‌سازی مدیریت بحران تهران، در سه محور شامل شبکه حمل و نقل اضطراری، اطلاع‌رسانی و موزه زلزله و سامانه هشدار سریع زلزله مورد مطالعه قرار گرفته است.

ایلنا: معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری در جریان بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر تهران، ضمن آشنایی با همکاری‌های جهانی شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران و سوانح طبیعی، فعالیت‌های انجام شده و امکانات ایجاد شده شهر تهران در برابر مخاطرات را ستود.

به گزارش ایلنا، " والری آموس " که در صدر هیاتی سه نفره با هدف بررسی همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی در امور بشردوستانه و کمک‌های انسانی و مقابله با مخاطرات بلایای طبیعی به کشورمان سفر کرده است، پس از بازدید از اتاق مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با فعالیت‌ها و امکانات ایجاد شده از سوی شهرداری تهران طی سال‌های اخیر گفت: ایجاد و توسعه همکاری‌های بین‌المللی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هدف بهره‌گیری از تجربیات جهانی در امر مقابله و کاهش اثرات سوانح طبیعی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه امکانات خوبی در این مرکز ایجاد شده تاکید کرد: ما از مخاطرات طبیعی به ویژه لرزه‌خیزی ایران و مشکلات پیش رو در این حوزه مطلع هستیم و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی و استفاده از تجارب سایر کشور‌ها را برای پیشبرد اهداف انسان‌دوستانه در این حوزه ضروری می‌دانیم.

عزیزاله رجب‌زاده رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار به تشریح اقدامات این سازمان از جمله احداثیکصد پایگاه مدیریت بحران، تشکیل ستاد‌های مدیریت بحران در مناطق، نواحی و محلات، ایجاد پانصد گروه مردمی داوطلب واکنش اضطراری محله(دوام)، ایجاد ستادهای مدیریت بحران اماکن عمومی، احداث۱۰ مرکز اسکان اضطراری در بوستان‌های پیرامونی شهر، توسعه و ترویج فرهنگ ایمنی و ذخیره اقلام امداد و نجات اشاره کرد و گفت: این سازمان همسو با سیاست‌های شهرداری تهران و دولت از توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی و انتقال تجارب جهانی مدیریت بحران و کاهش ریسک سوانح استقبال می‌نماید و در همین خصوص تاکنون طرح‌هایی را به اجرا درآورده است.

محسن نادی قائم مقام سازمان نیز در سخنانی ضمن تشریح موقعیت لرزه‌خیزی شهر تهران و عزم مدیریت شهری برای اجرای طرح‌های پیشگیری و کاهش خطر‌پذیری و ارتقای مقابله و آمادگی، گفت: همکاری این سازمان با آژانس‌ همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) قدمتی بیش از یک دهه دارد و در طرح مطالعاتی اخیر با عنوان ظرفیت‌سازی مدیریت بحران تهران، در سه محور شامل شبکه حمل و نقل اضطراری، اطلاع‌رسانی و موزه زلزله و سامانه هشدار سریع زلزله مورد مطالعه قرار گرفته است.

همچنین طرح تدوین کاهش خطر‌پذیری با دفتر عمران سازمان ملل و طرح تاب‌آوری شهری در برابر زلزله از دیگر همکاری‌های جهانی این سازمان است.

وی افزود: در همین خصوص این سازمان تاکنون موفق به کسب جوایز جهانی(جایزه ساساکاوا) به دلیل اجرای طرح‌های موفق همچون طرح(دوام) و طرح مدیریت بحران اماکن عمومی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز