خبرگزاری کار ایران

پایان مهرماه آخرین فرصت کشت ارقام گندم آبی و دیم در اراضی کشاورزی اقلیم سرد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم تاکید کرد: ارقام گندم آبی و دیم تا پایان مهر ماه باید در اراضی کشاورزی دارای اقلیم سرد کشت شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسمعیل اسفندیاری پور-مشاور وزیر جهاد کشاورزی- با بیان این که رعایت تاریخ کاشت مناسب عامل مهمی در افزایش تولید گندم محسوب می شود، اظهار داشت:براساس توصیه موسسات تحقیقاتی،زمان مناسب کشت ارقام گندم آبی و دیم اقلیم سرد حداکثر تا پایان مهر ماه خواهد بود بنابراین لازم است، سازمان های جهاد کشاورزی در سراسر کشور رعایت این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

وی با تاکید بر این که باید نسبت به خشکه کاری ارقام گندم دیم در مناطق دارای اقلیم سرد طبق توصیه موسسه تحقیقاتی اقدام شود،تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و دهستان ها،کارشناسان بلوک و پهنه باید ضمن نظارت مستمر تا پایان دوره کاشت، کشاورزان گندمکار اقلیم سرد را به کشت دقیق با خطی کار،رعایت عمق کشت، تاریخ کاشت، مصرف کود فسفاته و ۸۰ درصد کود اوره در هنگام کاشت. تشویق و راهنمایی نمایند و منتظر بارندگی نمانند.

مجری طرح گندم،اجرای به موقع توصیه ها و اقدامات فنی موثر در مزرعه را از عوامل ارتقا بهره وری مورد انتظار عنوان و اظهار امیدواری کرد: با رعایت تاریخ کشت و دیگر توصیه های فنی اجرایی، اهداف افزایش و پایداری تولید گندم محقق شود.

 

کد خبر : ۴۱۸۲۲۰