خبرگزاری کار ایران

نظارت بر تولید و حمل بیش از 5 هزار تن شیر خام به صورت ماهیانه در استان خراسان جنوبی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: به صورت ماهیانه بیش از 5 هزار و 200 تن شیر خام تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی تولید و صادر می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان،محمد اصغرزاده معاون سلامت این مجموعه افزود: شیر تولیدی در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی خراسان جنوبی مازاد بر نیاز استان عمدتا به استان‌های خراسان رضوی،سمنان،مازندران و سیستان و بلوچستان حمل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 23 مرکز جمع آوری شیر در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: روزانه به صورت میانگین روزانه 200 تن شیر خام در استان جمع آوری می شود.

 معاون سلامت دامپزشکی استان تصریح کرد: به منظور ارتقاء و بهبود کیفیت شیر خام باید زیر ساخت‌ها را تکمیل و اصلاح کرد چون کیفیت امری نسبی است که نیازمند آموزش و کنترل های مستمر برای افزایش کیفیت شیر است.

 اصغرزاده گفت:دامپزشکی با برگزاری کلاس های آموزشی برای دامداران به شکل مستمر ، کمک اصحاب رسانه و همچنین تولید برنامه های رادیویی در جهت ارتقاء کیفیت شیر گام های موثری برداشته است.

وی به وجود بیش از 9 هزار راس گاو شیرده در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی در خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: شیر تولیدی پس از جمع آوری در مراکز یاد شده و پس از مرحله سردسازی، با خودروهای دوجداره و استیل با نظارت کارشناسان دامپزشکی به استان های همجوار حمل می شود.   

 

کد خبر : ۴۰۰۴۲۶