خبرگزاری کار ایران

نیکی کریمی:

در جریان تحریم‌ها، بسیاری پولشان را ازدست دادند و عده‌ای هم پولشان ده برابر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۶۵

مشکلات اقتصادی باعثمی‌شود که شوق و اشتیاق آدم‌ها در خانواده کم شود. خیلی‌ها این روزها در جامعه با چنین مشکلاتی رو به رو هستند.

نشست خبری فیلم شیفت شب با حضور محمدرضا فروتن، لیلا زارع، امیرحسین آرمان، نیکی کریمی، علیرضا برازنده، هایده صفی‌یاری و علی اصغری ۱۸ بهمن در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نیکی کریمی درباره شروع پروژه شیفت شب گفت: مهر ماه سال پیش که به دنبال سوژه‌ای برای فیلم جدیدم می‌گشتم و درنهایت به طرحی از آقای محمود آیدن رسیدیم. فیلمنامه کار را در حدود ۱ ماه نوشتم و فیلمبرداری این کار را از مهر ماه در حدود ۴۵ جلسه انجام شد.

او ادامه داد: مسائل اجتماع برای من مهم است. در جریان تحریم ها، بسیاری پولشان را از دست دادند و و عده ای هم پولشان ده برابر شد. برای من کانون خانواده و تاثیر جامعه بر آن مهم بود. من از تیم بازیگری این فیلم تشکر می‌کنم. در فیلم من زن محترم و مسئول است. ما در این جشنواره کمتر دیدیم که به زن احترام گذاشته شود.

کریمی با اشاره به اینکه فیلمسازی کار سختی است گفت: من سمینارهای بسیاری را در سراسر دنیا رفتم تا درباره چرایی حضور محدود بانوان به عنوان کارگردان صحبت شود. به عقیده من فیلمسازی کار سختی است و حضور بانوان در این زمینه دشوار تر خواهد بود. متاسفانه هیچگاه فیلمسازی من را جدی نگرفته‌اند. از بیست و پنج سال پیش می‌گفتند به نیکی کریمی جایزه ندهید پررو می‌شود. من هم از فیلمسازان جوان هستم اما نمی‌دانم که چرا وقتی اسم شهرام مکری یا خیلی‌های دیگر آورده می‌شود، نام من نیست. بسیاری فکر می‌کنند من یک فیلم ساختم اما این چهارمین فیلم من است.

وی افزود: این روزها مخاطبان ما بیشتر سریال‌های ترکیه‌ای را دوست دارند. طبیعتا این سلیقه در سینماها هم وجود دارد. دغدغه من مسائل آن سریال‌ها نیست و من دوست دارم تا از درد جامعه‌ام بگویم.

وی افزود: من در این فیلم تلاش می‌کردم که خصوصیت تمام همسایه‌ها را نشان دهم. تمام شخصیت‌ها در این فیلم در حال قضاوت هستند. نقشی که من بازی کردم هدفش این بود که بگوید چه کارهایی می‌کند تا دیگران او را قضاوت نکنند. خانم صفی یاری نیز به من گفتند که چقدر خوب شد خودم این نقش را بازی کردم.

علیرضا برازنده(فیلمبردار) درباره تکنیک روی دست در فیلم گفت: خانم نیکی کریمی دوست داشتند که از تکنیک دوربین روی دست استفاده کنیم و به عقیده من هم به روند شکل گیری داستان کمک می‌کند.

علی اصغری(فیلمنامه) درباره حضورش در شیفت شب بیان کرد: نه ماه روی این قصه کار کردیم و خانم کریمی خیلی سخت‌گیر بودند تا این قصه شکل بگیرد. خوشبختانه قصه و فیلمنامه کاملا با هم همراه بودند و تجربه کار با خانم کریمی برای من فوق العاده شیری و لذت بخش بود.

محمدرضا فروتن(بازیگر) درباره علت حضورش در این فیلم گفت: مشکلات اقتصادی باعثمی‌شود که شوق و اشتیاق آدم‌ها در خانواده کم شود. خیلی‌ها این روزها در جامعه با چنین مشکلاتی رو به رو هستند. امیدوارم همه به طور هم اندازه از منابع کشور بهره‌مند شوند و امیدوارم قوانینی که در جامعه به وجود بیاید تا امنیت مالی در جامعه بیشتر شود. این فیلم دغدغه‌های من را به همراه داشت.

او افزود: امیدوارم در آینده بتوانم کارهای بهتری ارائه کنم و الان هم از همکاری‌ام با خانم کریمی بسیار خوشحالم. من به غیر از این فیلمع، در فیلم خنده آتوسا نیز بازی کردم که متاسفانه به جشنواره راه پیدا نکرد.

لیلا زارع(بازیگر) درباره نقش خود در شیفت شب بیان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم بسیار کار را دوست داشتم. به عقیده من همه چیز سر جای خودش بود و همچنین من پیشتر هم با خانوم کریمی همکاری داشتم و در فیلمی باهم همبازی بودیم. نقشم در این فیلم به عنوان کسی که نگران زندگی‌اش است تا زندگی‌اش از هم نپاشد، برای من بسیار محترم و ارزشمند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز