خبرگزاری کار ایران

«کوچه بی‌نام» حس واقعی زندگی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۸۸

ویژگی فیلمبرداری این فیلم نداشتن ویژگی است که بسیار کار سختی است. ما این دغدغه را داشتیم که فیلمبرداری در فیلم دیده نشود و مخاطب حس واقعی زندگی را از دیدن فیلم بگیرد.

نشست خبری فیلم «کوچه بی‌نام» با حضور پانته‌آ بهرام، فرهاد اصلانی، باران کوثری، فرشته صدرعرفایی، هاتف علیمردانی و منصور لشکری قوچانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هاتف علیمردانی(کارگردان) درمورد فیلم قبلی خود گفت: زمانی که یک فیلم خوب نیست باید کارگردان بپذیرد. از کمک دوستان که با عشق کمک کردند برای ساخته شدن این فیلم؛ تشکر می‌کنم. کوچه مینا ضعف‌هایی دارد و مطمئنم به دلیل نقص‌های من فیلم صد در صدی نیست.

او با اشاره به شخصیت‌های داستان ادامه داد: قصه و فیلم بازیگر اصلی ندارد. فیلم؛ قصه‌ی یک خانواده است که دوربین شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد. ما سعی کردیم فضا را به سمت واقع گرایی ببریم. سعی کردم شخصیت‌های واقعی جامعه وارد قصه شوند. من همه شخصیت‌ها را در زندگی واقعی پیدا کردم و با آنها؛ هم من و هم بازیگرها ارتباط گرفتند.

علیرمردانی درمورد سکانس آخر فیلم گفت: این سکانس سلیقه‌ای است. من دوست داشتم فیلم را در فضایی سورئال به پایان برسانم و چون نقش آقای اصلانی، نقش مورد علاقه من در فیلم بود، تصمیم گرفتم تا از این پدر تقدیر کنم.

او با بیان این مطلب که ریتم فیلم تند است؛ گفت: در صحنه‌ای که پدر و دختر با هم صحبت می‌کنند و بین آنها دیالوگ برقرار می‌شود؛ سعی کردم به مخاطب برای تجزیه و تحلیل فیلم تنفس بدهم و فیلم را به سمت دیالوگ محور بردم.

صدر عرفایی(بازیگر) هم درمورد کم‌کاری چند سال اخیر خود گفت: ما همچنان معضل فیلمنامه را داریم و اولین ارتباطی که بازیکر با فیلم می‌گیرد؛ فیلمنامه است. من در این مدت فیلمنامه خوبی مطالعه نکردم و به نظرم باید به مخاطب احترام بگذارم به همین دلیل گزیده کار می‌کنم. نقش احترام در فیلم کوچه مینا برای من جای کار و تحقیق داشت و خوشایند بود.

محمود کلاری(مدیر فیلمبرداری) هم با بیان این مطلب که فیلمبرداری این فیلم در حین ناباوری بسیار سخت بود؛ افزود: ویژگی فیلمبرداری این فیلم نداشتن ویژگی است که بسیار کار سختی است. ما این دغدغه را داشتیم که فیلمبرداری در فیلم دیده نشود و مخاطب حس واقعی زندگی را از دیدن فیلم بگیرد.

او ادامه داد: این فیلم یک کار جمعی به تمام معنی بود که همه مشارکت زیادی برای پیشبرد کار با یکدیگر داشتند. من از کنار بودن با آنها لذت بردم. هاتف علیرمردانی آرام آرام جلو می‌رود و مطمئن هستم که در آینده کارهای بسیار بهتری از او خواهیم دید.

فرهاد اصلانی(بازیگر) نیز نقشش بسیار سخت توصیف کرد و گفت: رفاقت صادقانه هاتف و نعمت با حضور آقای کلاری کمک به درآمدن این نفش کرد و می‌توان آنرا شعبده بازی دانست. از کار کردن با بازیگرهای کمال‌گرایی مانند خانم صدر عرفایی و بهرام و باران که تجربه‌های پدر و دختری زیادی با هم داشته‌ایم؛ راضی هستم.

پانته‌آ بهرام(بازیگر) هم گفت: آنقدر فیلمنامه خوب کم سراغ بازیگر می‌آید که وقتی یک گروه و فیلمنامه خوب پیشنهاد می‌شود؛ آن را شکار می‌کنی. این فیلم برای من یک هدیه بود. نقش فروغ چالش لذت‌بخشی برای من بود و من آن را در زندگی واقعی حس می‌کردم و از آنجا که این مادر بسیار متفاوت بود؛ راهنمایی‌های هاتف به من بسیار کمک کرد.

او ادامه داد: زمانی که گریم شدم در اولین تست احساس کردم همین گریم برای فروغ مناسب است و من گریم را که دیدم فکر کردم که فروغ را دیدم. آقای علیمردانی هم همین نظر را داشتند.

منصور لشکری قوچانی(تهیه‌کننده) نیز درمورد فیلم گفت: ما با چندین جامعه‌شناس و روان‌شناس در مورد این فیلم مشورت کردم و برای هاتف علیمردانی روزهای بسیار بهتری را می‌بینم.

او ادامه داد: من تهیه‌کننده‌ای هستم که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنم. تاکنون برای هیچ یک از فیلم‌هایم از فارابی پول نگرفته‌ام. امیدوارم که مخاطبان از فیلم‌هایم حمایت کنند تا بتوانم کارهای بعدی را تهیه کنم.

لشکری قوچانی درباره کوچه بی‌نام بیان کرد: فیلمنامه جذاب بود و آقابی علیمردانی نشان داده بود توانایی دارد. اگر گروه خوب باشد و آرامش وجود داشته باشد؛ فیلم هم خوب ساخته می‌شود. فیلم قصه دارد و فیلم خوبی است. خوشحالم که این فیلم را تهیه کردم.

باران کوثری(بازیگر) این فیلم بعداز دو سال کار نکردن و بعداز تجربه تلخ جشنواره سال گذشته که دو فیلم او موفق به اکران عمومی نشد، نیز فیلم کوچ مینا را برای خود یک هدیه دانست و ادامه داد: ۵۰ درصد این فیلم به گریم ایمان امیدوار مربوط می‌شود که به بازیگر بسیار کمک کرد و ۵۰ درصد دیگر هم متعلق به آقای کلاری‌ست. کار کردن با محمود کلاری برای بازیگر نعمت است. من چندین تجربه سخت با او داشتم. بسیار با دقت جرییات بازی بازیگر را می‌گیرد و به او راهنمایی می‌دهد.

او ادامه داد: آقای اصلانی مرا هدایت کرد و بیشتر از نقش خود نگران نقش من بود. به من شجاعت داد تا نترسم و من امیدوارم که تا ابد با ایشان نقش پدر و دختر را بازی کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز