خبرگزاری کار ایران

کدام فیلم‌ها بیشترین مخاطب را در سینما حقیقت داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۷۱

مستندهای همچون بختک، آرامستان، جایی برای زندگی، چنارستان، روزگار مرد سالخورده، دستم پاست، شش قرن و شش سال و قاشق، آیدا در آیینه شاملو با استقبال خوبی مواجه شدند.

پنجمین دوره جشنواره سینمای مستند(حقیقت) از ۹ آذر در تهران آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد. این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته با استقبال بیشتری همراه شد.

به گزارش ایلنا، هرچند تمام فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش درآمدند با استقبال نسبتا خوب مخاطبان همراه شدند اما بعضی از فیلم‌ها با استقبال بسیار چشم‌گیری به نمایش درآمدند. به گونه‌ای که در زمان اکران تعدادی از این فیلم‌ها حتی جایی برای ایستادن وجود نداشت.

مستندهایی همچون قاشق به کارگردانی جلال ویسی، ابر‌ها در راهند به کارگردانی محمدعلی فارسی، عیار مشروطه به کارگردانی محمود یارمحمدلو، چه کسی ما را کشت به کارگردانی محمدحسین جعفریان، شش قرن و شش سال به کارگردانی مجتبی میرطهماسب، ‌آقای عابدزاده به کارگردانی مرتضی سلطانی، چنارستان به کارگردانی هادی آفریده، اتاق جنگ به کارگردانی مصطفی حریری، خون سرد به کارگردانی هادی معصوم‌دوست، مروارید سیاه به کارگردانی کاوه بهرامی‌مقدم، زیبایی ناشناخته به کارگردانی محبوبه هنریان، جایی برای زندگی به کارگردانی محسن استادعلی، بدون بلیت به کارگردانی صبا قاسمی، گزارشی درباره مینا به کارگردانی کاوه مظاهری، درخت سخنگو به کارگردانی علیرضا قاسم‌خان، بختک به کارگردانی محمد کارت، آرامستان به کارگردانی شهرام میراب اقدم، دستم پاست به کارگردانی رضا درستکار، چرا رفتم ایتالیا به کارگردانی امین آزاد، آیدا در آیینه شاملو به کارگردانی مختار شکری‌پور، من می‌خوام شاه بشم به کارگردانی مهدی گنجی، در فاصله دو کوچ به کارگردانی روبرت سافاریان، سیاهان جنوب ایران به کارگردانی فرهاد ورهرام، اهالی خیابان یک طرفه به کارگردانی مهدی باقری، زارخاک به کارگردانی رضا توفیق‌جو، بی‌سرو سیمین به کارگردانی سیدجواد هاشمی، فیه ما فیه به کارگردانی صادق داوری فر، ۱۲ سالگی به کارگردانی رضا ابیات، روزگار مرد سالخورده به کارگردانی سام ارجمندی، خانه سیمین و جلال به کارگردانی پریسا عشقی با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران رو به رو شدند.

نکته جالب این است که در میان نامزدهایی که ازسوی هیات داوران بخش سینمای ایران جشنواره فیلم مستند اعلام شده فیلم‌هایی همجون بختک، جایی برای زندگی، شش قرن و شش سال، نیز مورد توجه قرار گرفته و در چند رشته نامزد شدند.

استقبال از تماشای فیلم مستند درحالی صورت می‌گیرد که همچنان گروهی معتقدند سینمای مستند توانایی کشاندن مخاطبان به سینما را ندارد هرچند نباید فراموش کنیم که فیلم‌های جشنواره سینما حقیقت به‌صورت رایگان به نمایش درآمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز