خبرگزاری کار ایران

شوکت امین کورکی؛ برنده جایزه بهترین کارگردانی مقدونیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۷۹

شوکت امین کورکی با فیلم «خاطرات روی سنگ» جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی اصلی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌دایز» در کشور مقدونیه را به‌دست آورد.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ»(بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston جدیدترین اثر شوکت امین کورکی و با فیلمبرداری سینماگر ایرانی سالم صلواتی که با همکاری تعدادی از عوامل سینمای ایران، آلمان و اقلیم کردستان عراق آماده شده، در بخش رقابتی اصلی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌دایز» Cinedayes در کشور مقدونیه به نمایش درآمد و از طرف هیئت داوران این جشنواره، جایزه بهترین کارگردانی به «شوکت امین کورکی» اهدا شد که به نمایندگی از این کارگردان کُرد عراقی، «ممد اکتاش» فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده این فیلم، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را از دستان هیئت داوران دریافت کرد.

به گزارش ایلنا؛ بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌دایز» تنها به فیلم‌های اروپایی یا محصول مشترک با کشورهای اروپایی اختصاص دارد و فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» که به عنوان محصول مشترک آلمان و اقلیم کردستان عراق در این جشنواره حضور داشت، برای تصاحب این جایزه، با فیلم‌هایی از کشورهای ایتالیا، روسیه، اتریش، ترکیه، آلمان، جمهوری چک، اکراین، گرجستان، رومانی و اسپانیا به رقابت پرداخت.

اعضای هیئت داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌دایز» که عبارت بودند از؛ «کریستیان دولافیر» استاد دانشگاه و محقق سینما از اتریش، «لیدیا میلو» سینماگر از برزیل و «ادواردو وینسپر» سینماگر از ایتالیا، بعداز دیدن و ارزیابی فیلم‌های این بخش از جشنواره، جایزه بهترین فیلم را به فیلم سینمایی «تیر» به کارگردانی «آلبرتو فاسولو» از ایتالیا، جایزه بهترین کارگردانی را به «شوکت امین کورکی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» از آلمان و اقلیم کردستان و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه را به فیلمنامه فیلم سینمایی «تاریخ کور» به کارگردانی «لوان کوگاشویلی» از کشورهای گرجستان و اکراین اهدا کردند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌دایز» در چندین بخش «رقابتی اصلی»، بخش «رقابتی کشورهای بالکان»، بخش «غیررقابتی»، بخش «گالا»، بخش «فیلم کوتاه»، بخش «فیلم‌های مستند ورزشی»، بخش «روستایی»، بخش «عکاسان برزیلی»، بخش «سینمای لیسبون»، برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنر سینما و چندین بخش دیگر در روزهای ۲۲ آبان ماه تا ۱ آذرماه جاری(۱۳ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴) در شهر اسکوپیه در کشور مقدونیه برگزار شد.

خاطرات روی سنگ در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی «نتپک آسیا» در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته در کشور هندوستان به نمایش درآمد.

این جشنواره با نمایش آثاری از کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آبان ماه امسال(۱۰ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۱۴) در شهر کلکته در کشور هندوستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز