خبرگزاری کار ایران

پاوه نژاد: رسانه‌ها اعضای خانواده هنرمندان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۴۰

هرقدر بتوانیم ارتباط بین رسانه‌ها و هنرمندان را نزدیکتر کرده و ارتباط متقابل ایجاد کنیم؛ نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

الهام پاوه‌نژاد(بازیگر سینما و تلویزیون) با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا÷ درباره تعامل خود با رسانه‌ها و رونمایی از آلبوم «کجاست خانه باد؟» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این هنرمند با حساس خواندن ارتباط هنرمندان و رسانه‌ها اظهار داشت: اصحاب رسانه برای هنرمندان همچون اعضای خانواده محسوب می‌شوند و ما در کنار هم یکدیگر را کالم می‌کنیم. اما متاسفانه گاهی احساس می‌شود ارتباط صادقانه نیست و ارتباط را به سمتی می‌برد که خبرسازی بدون تایید منبع خبر اتفاق بیفتد.

پاوه‌نژاد افزود: چنین رفتاری گاهی برای بالا بردن تعداد مخاطب و خریداران روزنامه‌ها صورت می‌گیرد اما نکته منفی اینجاست که نتایج حاصل از چنین خبرهایی را در نظر نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم هر چقدر بتوانیم ارتباط بین رسانه‌ها و هنرمندان را نزدیک‌تر کرده و ارتباط متقابل ایجاد کنیم نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

پاوه‌نژاد با اشاره به نقش رسانه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: وقتی من به عنوان هنرمند برای ارتباط با مردم به رسانه‌ها نیاز دارم، در صورتی که اعتماد متقابل ایجاد شده باشد ترجیح می‌دهم صحبت‌های خود را با آسودگی خاطر در میان بگذارم اما اگر خلاف این اتفاق بیفتد قطعا از مصاحبه و در نتیجه ارتباط با مردم فاصله می‌گیرم.

این هنرمند تصریح کرد: بار‌ها اتفاق افتاده که با خبرنگاری مصاحبه کردم اما وقتی نتیجه منتشر شد با چیزی مواجه شدم که انتظار نداشتم. مجموعه همین عوامل موجب دلسردی هنرمند خواهد شد چون احساس می‌کنم تعهد دو طرفه نیست و اگر خلاف این اتفاق بیفتد ما از شیوع اطلاعات نادرست وگسترش نشریات زرد جلوگیری می‌کنیم.

پاوه‌نژاد همچنین درباره آلبومی که به تازگی منتشر کرده است گفت: این آلبوم یک پروژه و ایده قدیمی از دوران دانشگاهی است که سال ۷۸ مجوزهای اولیه آن صادر شده و در مرحله تولید قرار گرفت که کار بنابه دلایلی مدتی متوقف شد تا ۴ سال قبل که با آقای خازنی در یک کار اجرای تئا‌تر آشنا شدم و طی گفت‌و‌گویی تصمیم گرفتیم انتشار این آلبوم را همکاری یکدیگر پیش ببریم.

وی افزود: خدا را شکر زمان هم نشان داد که اشتباه نکرده بودیم و بدون اینکه فشاری روی هر یک از ما وجود داشته باشد ونگرانی بابت تهیه کننده داشته باشیم طی ۴ سال در آرامش کامل به تکمیل بخش‌های مختلف این آلبوم پرداختیم.

پیمان خازنی آهنگساز آلبوم کجاست خانه باد که با دکلمه اشعار فروغ فرخزاد توسط الهام پاوه‌نژاد منتشر شده است توضیحاتی ارائه داد و گفت: همیشه درآثاری که کار می‌کنم به دنبال تفاوت هستم و معتقدم خانم پاوه نژادصدای متفاوتی دارد. صدایی که امضای شخصی این هنرمند را دارد وهنرمندی هستند که اندیشه‌ها و ایدئولوژی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که ایشان طی این سال‌ها علاقه خود را به فروغ حفظ کرده و آنچه در ذهن داشته را از یاد نبرده ویژگی‌های مشترک موجود در هر دو هنرمند باشد. این برای من بسیار باارزش بودو همین عامل موجب شد که می‌توانم موسیقی متفاوتی بسازم.

آهنگساز آلبوم کجاست خانه باد اظهار داشت: اشعار انتخاب شده توسط خانم پاوه‌نژاد هم متفاوت بود که در مجموع شرایطی برای من ایجاد کرد که آهنگسازی متفاوتی را تجربه کنم. چون به سمت انتخاب اشعاری که قبلا از فروغ خوانده شده نرفتیم و این شد که خوانش متفاوت ایشان شکل گرفت و فضای متفاوتی برای من ایجاد کرد.

وی درباره سازهای استفاده شده در این آلبوم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ساز‌ها و رنگ‌های متفاوتی در این اثر استفاده کردم که می‌توان به استفاده از صدای فلوت، چنگ، ویلون سل، پیانو و… اشار کرد که مداوم تغییر می‌کنند و از فضای شعر نشات می‌گیرد.

پاوه‌نژاد درباره انتخاب اشعار خود توضیحاتی ارائه کرد و گفت: انتخاب اشعار فروغ به خاطر نگاه متفاوت او به سمت گزینه‌هایی رفت که ویژگی‌های مورد نظر من را داشته باشد و از جایی که با آقای خازنی همراه شدیم به این سمت رفتیم که شعر وموسیقی یکدیگر را به خوبی کامل کنند وقرار ما این نبود که به شیوه کلیشه‌ای شعری خوانده شود و در زمینه آن موسیقی بشنویم.

وی در پایان تقاضایی از مخاطبان داشت و بیان کرد: از همین طریق درخواست می‌کنم از خالقان آثار هنری حمایت شود و مردم این حمایت را با رعایت حقوق کپی رایت نشان دهند چون به انتشار رسیدن یه اثر سختی‌های بسیار زیادی دارد. تهیه یک اثر از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین حمایت از مولفین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز