خبرگزاری کار ایران

محمدعلی طالبی:

دیگر ساکت نمی‌مانم / آقای میرعلایی سلب مسئولیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۹۲

واگذاری شهر موش‌ها به خانم حکمت و آقای سرتیپی فقط یک تصمیم شخصی بوده و به تنها چیزی که در این واگذاری توجه نشده؛ اصل هنر سینماست.

محمدعلی طالبی که روز گذشته(۱۲ شهریور) در گفتگو با ایلنا به اظهارات مرضیه برومند راجع به پیوستنش به پروژه شهر موش‌ها واکنش نشان داده بود؛ امروز به سخنان مدیرعامل سابق فارابی واکنش نشان داد.

میرعلایی در این گفتگو از طالبی خواسته بود توسط وزارت نظارت و ارزشیابی پیگیر حق کپی رایت فیلمش باشد و در مطبوعات مشکلاتش را مطرح نکند اما طالبی اظهار داشت: تا امروز همواره ساکت بوده‌ام و اساسا علاقه‌ای به پاسخ دادن ندارم اما از آنجا که این روزها برای گفتن حقیقت مورد حمله واقع شده‌ام؛ سکوت را جایز نمی‌دانم. باید بگویم از این به بعد هر کسی حرفی بزند با او به شدت برخورد خواهم کرد.

او ادامه داد: آقای میرعلایی در گفتگویش اظهار داشته برای حمایت از بخش خصوصی این فیلم را به دو نفر واگذار کردند، من در زمان مدیریت ایشان بعداز اینکه سی سال در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کرده بودم، هیچ حمایتی را ندیدم. ایشان اگر قصد حمایت داشتند باید با من که در این زمینه سال‌ها کار کرده بودم؛ حرف می‌زدند نه اینکه فیلم را به دو نفر دیگر واگذار کنند که فیلمی هم درباره کودک نساخته بودند.

طالبی گفت: وقتی قرار باشد اموال دولتی به بخش خصوصی واگذار شود؛ مزایده‌ای گذاشته می‌شود و آدم‌ها در مزایده شرکت می‌کنند و در نهایت به قیمت بالاتر واگذار می‌شود. مبهم است که فارابی چگونه بدون اطلاع فیلم را به دو نفر واگذار کرده و اتفاقا ده درصد هم شریک شده است. ضمن اینکه در این اثر چند نفر بودند که به عنوان سرمایه‌گذار در اولین پروژه حضور داشتند.

این کارگردان کودک و نوجوان گفت: اینکه آقای میرعلایی از ما می‌خواهند در مطبوعات حرفی نزنیم به خاطر این است که می‌خواهند از زیرمسئولیت‌هایی که بر دوش‌شان بوده؛ شانه خالی کنند. در دوران مدیریت ایشان همه فیلمسازان به خاک سیاه نشستند و امکان کار کردن نیافتند.

او گفت: واگذاری شهر موش‌ها به خانم حکمت و آقای سرتیپی فقط یک تصمیم شخصی بوده و به تنها چیزی که در این واگذاری توجه نشده؛ اصل هنر سینماست.

این کارگردان در پایان تاکید کرد: هرگز چالشی در مطبوعات ایجاد نکردم و دنبال راه انداختن موج نبودم اما از زمانی که این دوستان از دایره ادب خارج شدند و شروع به نصیحت کردند؛ وظیفه خود می‌دانم که پاسخ دهم. دیگر سکوت نخواهم کرد. آقای میرعلایی هم بهتر است بجای سلب مسئولیت؛ پاسخگو باشند که در دوران مدیریتشان چرا این اتفاق به شکل کاملا غیرقانونی افتاده است؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز