خبرگزاری کار ایران

فرامرز قریبیان در حاشیه جشنواره فیلم یاس:

اگر استادان کار کنند؛ روزهای بهتری در انتظار سینما خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۴۵

از یکسو سینمای ما در حد بین‌الملل در حال پیشرفت است و از سوی دیگر بسیاری از بزرگان در سینما کار نمی‌کنند. بزرگانی در سینما داریم که اگر فضا برایشان مهیا باشد و کار کنند قطعا سینمای ایران می‌تواند در دنیا حرف‌های جدی برای گفتن داشته باشد.

فرامرز قریبیان معتقد است باید جشنواره‌ها از تهران به شهرستان‌ها برده شوند تا مردم همه کشور به سینما علاقمند شوند.

قریبیان که برای اهدای لوح تقدیر چنگیز جلیلوند به آمل آمده؛ به خبرنگار ایلنا گفت: همه جای دنیا اینطور است که جشنواره‌ها در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند. این برگزاری باعثشهرت آن شهر می‌شود اما در کشور ما بیشتر توج‌ها به تهران است. درحالیکه جز در تهران هم می‌شود جشنواره برگزار کرد.

وی درباره تقدیرهایی که به سنت جشنواره‌ها تبدیل شده؛ گفت: همیشه تقدیر از زحمتکشان و پیشکسوتان خوب است و در هیچ فرهنگی نفی نمی‌شود اما خوب است که فراموش شدگان در جشنواره‌ها مدنظر باشند.

قریبیان گفت: با شرایط امروز سینما که احترام به پیشکسوتان لحظه به لحظه بیشتر فراموش می‌شود؛ این تجلیل‌ها می‌تواند تلنگری باشد برای جوان‌ها که بدانند باید همواره به بزرگترهایشان احترام بگذارند و رفتار آنها را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

این بازیگر؛ سینمای امروز ایران را در میانه‌ی وضعیت دوگانه‌ای دانسته و گفت: از یکسو سینمای ما در حد بین‌الملل در حال پیشرفت است و از سوی دیگر بسیاری از بزرگان در سینما کار نمی‌کنند و این حسرت دارد و البته مانع پیشرفت سینما می‌شود. ما بزرگانی در سینما داریم که اگر فضا برایشان مهیا باشد و کار کنند قطعا سینمای ایران می‌تواند در دنیا حرف‌های جدی برای گفتن داشته باشد.

او از بیضایی و تقوایی نام برد و افزود: اگر استادان سینما مجال کار پیدا کنند حتما با فعالیت جوان‌ها روزهای بهتری در انتظار سینما خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز