خبرگزاری کار ایران

اکران ۴۰ سانس فیلم فجر با پیش‌بینی ۱۶ هزار تماشاگر بجنوردی

کد خبر : ۱۴۳۱۱۵

در این دوره از جشنواره ۲۰ فیلم از ۱۹ تا ۲۸ بهمن ماه جاری هر روز در ۴ سانس برای علاقمندان روی پرده می‌رود. این اتفاق بستر را برای بهره‌مندی ۱۶ هزار نفر از مردم استان فراهم می‌کند.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام اینکه ۴۰ سانس فیلم در بخش استانی سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سینما گلشن بجنورد اکران می‌شود، گفت: این اتفاق بستر را برای بهره مندی ۱۶ هزار نفر از مردم استان فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا، حسین ثابت قدم وحید(مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی) امروز(۱۶ بهمن) در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به ایام شکوهمند سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: استان خراسان شمالی برای نخستین بار شاهد رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در عرصه سینماست تا از این طریق امکان بهره مندی بیشتر علاقمندان به عرصه هنر هفتم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۲۰ فیلم از ۱۹ تا ۲۸ بهمن ماه جاری هر روز در ۴ سانس برای علاقمندان روی پرده می‌رود، اظهارداشت: این اتفاق بستر را برای بهره مندی ۱۶ هزار نفر از مردم استان فراهم می‌کند.

وی دعوت از منتقدان برجسته کشور در طول برگزاری جشنواره به منظور نقد و بررسی آثار ارائه شده، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح رسمی دفتر انجمن سینمای جوان استان و نیز دیجیتالی شدن سینمای گلشن را از برنامه‌های این دوره از جشنواره ذکر کرد.

ثابت قدم وحید با اشاره به اینکه بهترین داوران و منتقدان آثار هنری عموم مردم هستند، گفت: خوشبختانه در این دوره از جشنواره نیز بستر برای داوری مردم فراهم شده است به گونه ای که ۳ صندوق برای جمع آوری آراء مردمی در طول جشنواره و انتخاب بهترین فیلم در نظر گرفته شده است.

وی به نقش رسانه‌ها در توسعه و رونق سینما و استقبال گسترده مردم از این ابزار فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: نمی‌توان حضور اهالی رسانه و انعکاس اخبار استقبال از این حرکت فرهنگی نایده گرفت.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز اکران فیلم های فجر را بستری مناسب برای ارتقاء سینما در استان‌ها نام برد و دراین باره از تشکیل کانون فیلم سینمای جوان دراین استان خبر داد.

ابوالحسن حیدری(سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی) گفت: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خراسان شمالی بستر مناسبی را برای بروز و ظهور استعدادها در استان فراهم می‌کند که از این طریق می‌توان با شناسایی استعدادها کارهای ارزنده‌ای را در رونق فعالیت‌های این بخش ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ فیلم در ۴۰ سانس برای عموم علاقمندان به نمایش درمی‌آید، مراکز تهیه بلیط این فیلم‌ها را عکاسی رامرنگ، آبرنگ و گیشه سینما گلشن در شهر بجنورد اعلام کرد.

وی همچنین اعلام کرد: در این دوره جایگاه ویژه‌ای نیز برای اهالی رسانه و هنرمندان در نظر گرفته شده است.

وی بهره‌مندی از این اتفاق فرهنگی را فرصتی مغتنم دانست و در این باره گفت: قصد داریم سال آتی نخستین جشنواره فیلم و عکس این استان را برگزار کنیم تا بدین وسیله هنرمندان و ظرفیت‌های این عرصه را بشناسیم.

حیدری همچنین افزود: از آنجا که انجمن سینمای جوان استان به عنوان بازوان اجرایی هستند در این دوره از جشنواره تلاش می‌کنیم تا زمینه بهره‌مندی هنرمندان را از آثار را فراهم و با تشکیل کانون فیلم سینمای جوان برای رونق این بخش گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز