خبرگزاری کار ایران

باشگاه اصحاب فرهنگ و هنر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۵

این فضا صرفاً مکانی برای گپ‌وگفت و دیدار هنرمندان با یکدیگر تدارک دیده شده است و امکانات خوبی برای پذیرایی و برگزاری آیین های فرهنگی هنری در اختیار دارد.

ایلنا: رئیس شورای شهر در حاشیه برنامه " کشف تهران " به «باغ زیبا» از ساختمان‌های در اختیار وزارت ارشاد رفت و در حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت، باشگاه اصحاب فرهنگ و هنر را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم بازیگرانی چون محمود پاک‌نیت، ‌ محمود عزیزی‌، داریوش اسدزاده، داریوش ارجمند، اسماعیل خلج، مهوش صبرکن‌، فریده سپاه‌منصور، هوشنگ توکلیو علی اصغر کاراندیش، معاون اداری مالی وزارت ارشاد و تعدادی از مدیران این وزارتخانه حضور داشتند.

کاراندیش(معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) با تاکید بر اینکه بازیگران سینما و تلویزیون، ‌ شاعران، نویسندگان، خبرنگاران و در واقع همه‌ی هنرمندان می‌توانند از این فضا استفاده کنند‌، اظهار داشت: این فضا صرفاً مکانی برای گپ‌وگفت و دیدار هنرمندان با یکدیگر تدارک دیده شده است و امکانات خوبی برای پذیرایی و برگزاری آیین های فرهنگی هنری در اختیار دارد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این مجموعه با همکاری شورای شهر تهران به صورت فعال‌تر خدمات بیشتر و بهتری به هنرمندان کشور ارائه دهد.

احمد مسجد جامعی نیز خاطر نشان کرد: امروز عملا باشگاه اصحاب فرهنگ و هنر با حضور هنرمندان و خبرنگاران افتتاح شد. امیدواریم هنرمندان در آرامش بتوانند از این مکان استفاده کنند.

وی گفت: از نخستین روزهایی که بحثتبدیل این باغ مطرح شد‌، قرار بود این محوطه در اختیار هنرمندان باشد‌ اما بیشتر مورد استفاده اهالی مطبوعات قرار گرفت اما خوشبختانه اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همه‌ی هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند.

وی در ادامه درباره‌ پیشنهاد مطرح شده برای ایجاد موزه تئاتر و حفظ اسناد تئاتر شهر تاکید کرد و افزود: در دوره‌های گذشته جلساتی با حضور معاونت هنری‌، کارشناسان میراثفرهنگی ‌و اعضای تئاتر شهر برگزار کردیم و تصمیم‌گیری‌های خوبی در آن زمان برای این بنای ارزشمند گرفته شد؛ حتی برای احداثفضای اداری مذهبی درحال ساخت در جنوب ساختمان تئاتر شهر تلاش کردیم تا نما و کاربری ساختمان هماهنگ با ساختمان تئاتر شهر باشد که اسناد آن نیز موجود است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به انجام سه حرکت موازی برای ایجاد موزه‌ تئاتر اشاره کرد و گفت: برای ایجاد این موزه، در کنار پشتیبانی از این اقدام و تعیین یک مکان مناسب، باید اموالی که می‌توانند در موزه‌ تئاتر به نمایش درآیند، جمع‌آوری شوند.

مسجد جامعی به طرح ایجاد بازارچه‌ فرهنگ و هنر در مسیر تئاتر شهر تا تالار وحدت اشاره کرده و افزود: این پیشنهاد در برنامه‌ چهارم توسعه نیز تائید و در آن جای گرفت، زیرا این امر حرکت مثبتی در رونق هر دو مجموعه است.

وی در پایان به بنای تئاتر شهر اشاره کرده و گفت: این بنایی ارزشمند و فاخر و نماد ویژه ای برای تهران است می‌توان معماری آن را با معماری برج طغرل که مربوط به دوره سلجوقی است مشابه دانست. معتقدم یک نورپردازی مناسب می‌تواند این بنای تاریخی و ارزشمند را دوباره به همه معرفی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز