خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی هیات انتخاب به اعتراضات:

هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر کاملا مستقل عمل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۴

هیات انتخاب در انتخاب فیلم‌ها برای بخش‌های مسابقه و سایر بخش‌ها به هیچ عنوان به تهیه‌کننده فیلم‌ها توجه نکرده و هرگز دنبال سهیمه‌بندی نبوده است.

ایلنا: اعلام اسامی فیلمهای سی و دومین دوره جشنوراه فیلم فجر و حضور بیش از ۶۰ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره آنهم از میان ۱۲۶ فیلم متقاضی، هرچند باعثرضایت بخش زیادی از فیلمسازان شد اما انتقاداتی را به عملکرد‌ هیات انتخاب به دنبال داشت. گروهی معتقدند هیات انتخاب به دنبال راضی کردن همه سینماگران از طیف‌های مختلف است. امری که علی معلم به عنوان سخنگوی هیات انتخاب آن را رد می‌کند.

علی معلم در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به اعتراض بعضی فیلمسازان به تعداد زیاد فیلم‌ها و همچنین تشکیل بخش نوعی تجربه گفت: از زمانی که فعالیت هیات انتخاب آغاز شد، هیچ طرحی برای گنجاندن بخشی به عنوان نوعی تجربه وجود نداشت اما به مرور و زمانی که فیلم‌ها دیده شد، متوجه شدیم بعضی از فیلم‌های حاضر از لحاظ روایت، تدوین و بیان موضوع متفاو‌تر از سایر فیلم‌ها هستند و جنبه‌های جدیدی را بیان می‌کنند و به نوعی؛ تجربی هستند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در این بخش وجود دارد همه از کیفیت یکسانی برخودار نیستند. همچنین کارگردان‌های متفاوت با نگاه‌های متفاوت به سینما در این بخش حضور دارند؛ به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که از فیلمی همچون ماهی و گربه در این بخش حضور دارد تا فیلمی مانند بیداری برای سه روز به کارگردانی مسعود امینی تیرانی.

معلم در پاسخ به این سوال که گروهی معتقدند امسال هیات انتخاب سعی کرده با یک نوع سهمیه‌بندی؛ همه طیف‌ها و گروه‌ها را راضی کند و در این میان فیلم‌های مستقل؛ مهجور قرارگرفته‌اند، گفت: اصلا اینگونه نیست ضمن آنکه باید معنای کلمه مستقل و فیلمساز مستقل را کاملا شرح داد و بیان کرد زیرا این کلمه ازجمله واژه‌هایی است که در سینمای ایران در طول سال‌ها مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ‌ هیات انتخاب در انتخاب فیلم‌ها برای بخش‌های مسابقه و سایر بخش‌ها به هیچ عنوان به تهیه‌کننده فیلم‌ها توجه نکرده است بلکه کیفیت فیلم‌ها مهم است و اینکه گروهی از فیلم‌ها در بخش مسابقه نیستند و در بخش‌هایی همچون نوعی تجربه حضور دارند؛ به این دلیل است که ظرفیت بخش مسابقه تکمیل شده بود و همچنین این فیلم‌ها از لحاظ بیان موضوع؛ تجربیات جدیدی را می‌گفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز