خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

اسامی فیلم‌های اعلام شده نشانه برتری آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۱

۱۱۵ فیلم دیده شده و ۳۰ فیلم قطعا کنار گذاشته شده است. امکان دارد تعداد فیلم‌های بخش مسابقه به ۲۵ و فیلم‌های اول به ۱۳ فیلم افزایش پیدا کند.

ایلنا: هیات انتخاب سی دومین جشنواره فیلم فجر شانزده فیلم انتخاب اولیه این جشنواره را اعلام کرده است. در این میان انتخاب بعضی فیلم‌ها از سوی گروهی خوش نیامده است. علی معلم(سخنگوی هیات انتخاب سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر) در این این میان؛ معتقد است که باید قضاوت در باره فیلم‌ها را به بعد از نمایش آن‌ها موکول کرد و نباید پیشاپیش در باره یک فیلم نظر داد.

معلم در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در تشریح انتخاب فیلم‌های سی دومین جشنواره فیلم فجر گفت: ده فیلم در بخش مسابقه و شش فیلم نیز در بخش فیلم‌های اول انتخاب شده است. و براساس آنچه که مرسوم است باید در بخش مسابقه تا تعداد ۲۲ فیلم و در بخش فیلم‌های اول تا ۱۱ فیلم انتخاب شود. هر چند ممکن است این تعداد در بخش مسابقه به ۲۵ فیلم و در بخش فیلمهای اول به ۱۳ فیلم برسد.

وی درباره انتقاداتی که به هیات انتخاب برای اعلام اسامی این ۱۶ فیلم می‌شود؛ گفت: هیچ قاعده مشخصی در هیچ جشنواره‌ای برای اعلام اسامی فیلم‌ها وجود ندارد و حتی جشنواره‌هایی مانند برلین نیز این گونه رفتار می‌کنند. و هر جشنواره‌ای می‌تواند تاپایان زمان رسمی اسامی فیلمهای مورد انتخاب خود را اعلام کند.

معلم ادامه داد: هر چند که این ۱۶ فیلم اعلام شده است اما اعلام اسامی این فیلم‌ها دلیل بر این نیست که این فیلم‌ها بالا‌تر و یا بر‌تر از فیلمهای دیگر هستند.

معلم ادامه داد: ما سعی کردیم فیلم‌هایی که نسخه آن‌ها کامل بود را تماشا کنیم اما بعضی فیلم‌ها که نسخه آن‌ها کامل نبود؛ فیلم را با رضایت فیلم ساز تماشا کردیم. هر چند معتقد بودیم که بعضی فیلم‌ها باید کامل‌تر شود و به فیلمساز نیز این امر را اعلام کردیم.

سخنگوی هیات انتخاب با اشاره به اینکه این روند در سالهای گذشته نیز وجود داشته است؛ گفت: به طور مثال سال قبل فیلم سیزده کامل به دست هیات انتخاب نرسید و فقط ۱۵ دقیقه فیلم آماده بود که ما پیشنهاد دادیم فیلم کامل شود زیرا معتقدم که برای هیات انتخاب تماشای فیلم با نسخه رافکات و یا صدای موقت امکان پذیر است اما برای داوری حتماً باید نسخه کامل به نمایش درآید.

وی ادامه داد: در سایر جشنواره‌ها نیز اینگونه است و در زمان نمایش فیلم برای هیات انتخاب و داوری فیلم نسخه کامل و تقیریباً نهایی نمایش داده می‌شود و بعد نماینده آن جشنواره در باره فیلم نظر می‌دهد.

معلم افزود: هیات انتخاب تا هفته آینده به احتمال فراوان کار باز بینی فیلم‌ها را به پایان می‌رساند اما تاکنون بیش از ۱۱۵ فیلم دیده شده است که از این تعداد قطعاً ۳۰ فیلم کنار گذاشته می‌شود.

وی درباره مباحثی که پیرامون پروانه ساخت و نمایش فیلم‌ها مطرح می‌شود؛ گفت: در مورد پروانه ساخت و نمایش باید مراجع قانونی نظر بدهند و ما فقط به عنوان اعضای هیات انتخاب فیلمهای رسیده را نگاه کردیم.

معلم تاکید کرد: نباید در باره فیلم‌ها قضاوت پیش هنگام کرد و باید قضاوت و نقد درباره هر فیلمی را به بعد از نمایش آن در جشنواره موکول کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز