خبرگزاری کار ایران

حجت الله ایوبی:

باید نهضت سینما سازی درکشور راه بیفتد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۵۳

باید نگاه و رویکردمان را نسبت به سینما عوض کنیم و باید نهضت سینما سازی مانند نهضت مدرسه سازی در کشور ایجاد شود.

ریس سازمان سینمایی معتقد است فرهنگ و هنر باید به عنوان اولویت برای دستگاه‌های اجرایی درآید. متاسفانه هنوز سینما و فرهنگ در دستور کار و اولویت دستگاههای اجرای کشور نیست.

گزارش خبرنگار ایلنا حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم نشست وزیر کشور با سینماگران در خانه سینما گفت: اگر بخواهیم چهره ایران را فرهنگی کنیم باید از وزارت کشور آغاز کنیم زیرا بنده معتقدم این وزارتخانه می‌تواند وضعیت فرهنگ را دگرگون کند. زیرا وزارت کشور امکانات زیادی دارد.


وی با بیان اینکه با وجود رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور امیدواریم این تحول به زودی در کشور صورت پذیرد افزود: آنجه امروز اهمیت دارد این است که فرهنگ و هنر باید به عنوان اولویت برای دستگاه‌های اجرایی درآید. متاسفانه هنوز سینما و فرهنگ در دستور کار و اولویت دستگاههای اجرای کشور نیست درحالیکه سینما خدمات فراوانی را انجام داده است و افتخارات زیادی را برای سینمای ایران حتی در خارج از مرز‌ها به ارمغان آورده است.
ایوبی افزود: در ایران شهرهایی داریم که از نظر ثروت و سرمایه غنی هستند اما سینماهای آن‌ها مربوط به ۳۰ سال پیش است. بنده معتقدم سینما یک مدرسه است بنابراین باید نگاه و رویکردمان را نسبت به آن عوض کنیم و باید نهضت سینما سازی مانند نهضت مدرسه سازی در کشور ایجاد شود ضمن اینکه امیدوارم این نگاه در مدیریت سیاسی کشور هم بوجود آید.
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: امروز سینمای ایران از قاچاق فیلم و سی دی رنج می‌برد. امیدوارم این مشکل با کمک و درایت وزارت کشور به زودی حل شود.
وی ادامه داد: شوراهای اجتماعی کشور یکی از مهترین مکان‌ها و ابزار‌ها برای رشد فرهنگ در کشور است و سینما می‌تواند برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی راهکار خوبی باشد و و سینماگران می‌توانند با این شورا همکاری کنند
وی در ادامه افزود: من اعتقادی به سینما برای سینما و یا سنما برای هنر ندارم بلکه سینما می‌تواند عاملی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز