خبرگزاری کار ایران

زندگی جواد مجابی بر پرده سینماحقیقت

کد خبر : ۱۲۴۴۹۲

مستند پرتره، زندگی جواد مجابی شاعر، نقاش، نویسنده و منتقد ادبی است و بزرگانی چون محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی را روایت می‌کند.

ایلنا: یک مستندساز اعتقاد دارد؛ جشنواره سینماحقیقت باید ضمن توجه به بزرگان سینمای مستند، فیلمسازان جوان را به جامعه هنری معرفی کند.

حسن لطفی کارگردان مستند «پسرک چشم آبی» که در بخش مسابقه «مستند پرتره» هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور دارد، به ستاد خبری این جشنواره گفت: این فیلم روایت زندگی جواد مجابی شاعر، نقاش، نویسنده و منتقد ادبی است و بزرگانی چون محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی و… در این فیلم حضور دارند.

وی افزود: به دلیل علاقه شخصی به جواد مجابی و همچنین تنوع وجوه شخصیتی این سوژه که از نظر بیان تصویری جای کار بسیار داشت، سراغ ساخت مستند «پسرک چشم آبی» رفتم.

لطفی در ادامه، به برپایی جشنواره بین المللی سینماحقیقت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دوره‌های گذشته، فضای کلی حاکم بر جشنواره و اصولاً ساخت فیلم‌های مستند برای مسئولین اصلا اهمیت نداشت؛ آن‌ها مسائلی را مورد توجه قرار داده بودند که از نظر فیلمسازان مهم نبود، اما در حال حاضر شرایط نسبت به گذشته متفاوت است. به اعتقاد من اگر دوباره به فیلمسازان اعتماد کنند و اجازه دهند آن‌ها فیلم خود را بسازند، اتفاق خوبی رقم می‌خورد که این باید تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: لازم است جشنواره سینماحقیقت فیلمسازان جوان را به جامعه هنری معرفی کند. اینکه مدام در جشنواره شاهد نام‌های بزرگان هستیم خوب است، ولی با این رویه مستندسازان جوان ناشناخته باقی می‌مانند. چهره‌های مشهور جایگاه دوست داشتنی و نشان از اعتبار جشنواره سینماحقیقت دارند، ولی در عرصه رقابت تبلیغ برای فیلمسازان جوان بهتر است.

هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲ در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز