خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی اختصاصی با ایلنا مطرح شد:

حسینی: نهاد ریاست جمهوری به ساخت فیلم لاله کمک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۴۲

شمقدری از من درخواست کرد که از محل اعتبارات دیگر وزارت ارشاد به فیلم لاله کمک کنیم اما من مخالفت کردم و به جای فیلم لاله به فیلم چمران کمک کردم / فیلم لاله با حمایت و بودجه نهاد ریاست جمهوری ساخته شد نه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ایلنا: بحث‌های مربوط به ساخت فیلم لاله در دولت دهم به دولت یازدهم نیز کشیده شد. گروهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برای ساخت این اثر مقصر می‌دانند اما سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم می‌گوید که بودجه این فیلم از طرف نهاد ریاست جمهوری تامین شده است.
سیدمحمد حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: بحثساخت فیلم لاله در سازمان سینمایی دنبال می‌شده است و باید با شمقدری صحبت شود. در دوره‌ای که من بودم شمقدری به من نامه نوشت و از ما خواست که از محل اعتبارات دیگر وزارت ارشاد به این فیلم کمک کنیم اما ما کمک نکردیم زیرا در اولویت ما نبود و اعتباری که ما می‌خواستیم به فیلم لاله بدهیم را به فیلم چمران به کارگردانی حاتمی کیا دادیم.
وی ادامه داد: سازمان سینمایی از طریق ریاست جمهوی این مسئله را پیگیری کرد و از اعتبارات نهاد ریاست جمهوری استفاده کردند و اینکه گفته می‌شود از بودجه مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی استفاده شده؛ اینگونه نبوده است بلکه خود نهاد ریاست جمهوری؛ بودجه برای ساخت فیلم لاله اختصاص داد و کمک کرد و فیلم ساخته شود.
سیدمحمد حسینی درباره وضعیت صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران و قطع بیمه آن‌ها در دولت یازدهم به دلیل بدهی که از دولت دهم باقی مانده است، گفت: ما صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران و نویسندگان را خیلی توسعه دادیم و تعداد اعضائ صندوق در طول سالهای قبل دو برابر شده است.
وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این صندوق به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است درست است اما خیلی از اداره‌های دیگر هم به تامین اجتماعی بدهکار هستند. قبلا هم این بدهی وجود داشت و بدهی مربوط به دوره ما نیست. ما کاری که کردیم این بود که با احمدی‌نژاد صحبت کردیم و ایشان کتبی دستور دادند توسط دولت پرداخت شود و باری بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشد زیرا ما می‌خواستیم با بودجه صندوق؛ از اهالی فرهنگ حمایت کنیم و در قالب وام و ودیعه به آن‌ها کمک کنیم. اگر می‌خواستیم این پول را به جای بدهی به سازمان تامین اجتماعی بدهیم؛ نمی‌توانشیتم از راه‌های دیگر هنرمندان را حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز