خبرگزاری کار ایران

در سالجاری صورت می گیرد؛

جذب بیش از 5 هزار نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۸۷

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۴۳۰ نفر امسال در قالب ماده۲۸ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمیدرضا رخشانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کمبود معلم از مشکلات اصلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است، اظهارداشت: سه هزار و ۸۲۶ نفر امسال از طریق آزمون استخدامی و یکهزار و ۶۰۴ نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نظام تعلیم و تربیت استان می‌شوند.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده و می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره اهمیت شبکه «شاد» در دوران کرونایی گفت: هم‌اینک اطلاعات ۸۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش آموزان استان وارد این شبکه شده است.

وی بیان کرد: با وجود همه نگرانی‌ها در زمینه شیوع ویروس کرونا این اداره‌کل به منظور بهره‌گیری دانش آموزان سیستان و بلوچستان از محیط سالم و مناسب آموزشی، تدابیر لازم را با مدنظر قرار دادن تمام دستورالعمل‌های ابلاغی برای جلوگیری از انتقال بیماری اندیشیده است.

رخشانی ادامه داد: همچنین از آنجایی که ۷۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان یعنی افزون‌بر چهار هزار مدرسه در مناطق روستایی قرار دارند و از تعداد کم دانش آموز برخوردارند آموزش‌های حضوری مورد تاکید است.

وی اظهارداشت: به منظور برخورداری از فضای آموزشی مناسب از اسفند سال گذشته در سه مرحله ۹ میلیارد تومان در حوزه سرانه بهداشتی مدارس استان واریز شده که سرانه هر دانش آموز ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با وجود افزایش سرانه بهداشتی نسبت به سایر استان‌های کشور همچنان نیازمند کمک خیران نیک اندیش هستیم.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته سیستان و بلوچستان افزود: ۱۳۲ میلیارد تومان معوقات یکهزار و ۹۹ فرهنگی بازنشسته استان هفته قبل به حساب آنان واریز شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز