خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

زاهدان در آستانه قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونا/ بیشترین افراد مثبت از طریق غربالگری حضوری شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۹۷۶

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در نهمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت شهرستان زاهدان از نظر شیوع کرونا به وضعیت نارنجی و نزدیک به مرحله قرمز و بحرانی رسیده است.

 سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب، بار دیگر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت هشدارها و اصول بهداشتی را زنگ خطری برای وقوع فاجعه و بحران در زمینه همه گیری کرونا عنوان کرد و گفت: برخلاف مراجعان بد حال در بیمارستانها، موارد مثبت آزمایشگاهی که از طریق مراکز غربالگری حضوری شناسایی می شوند، افزایش یافته و این گروه از بیماران عموما خدمات درمانی را نیز به صورت سرپایی دریافت می کنند.

این پزشک با اشاره به این واقعیت که هنوز هم درمان اختصاصی برای بیماری کرونا شناسایی نشده است و دستورالعمل های دارویی صرفا نقش کمک کننده و حمایتی دارد، همچنان پیشگیری را منطقی ترین رویکرد در برخورد با این بحران جهانی عنوان کرد و گفت: اگر چه درصدی از افراد مبتلا به ویروس کرونا ممکن است بدون علامت باشند امّا همین افراد کسانی هستند که به عنوان ناقل می توانند در جامعه بچرخند و در صورت عدم اصل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی قادرند تا افراد حساس را به نوع شدید و مرگبار بیماری مبتلا کنند.

وی افزود: از ابتدای بحران کرونا تاکنون 2217 بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که خوشبختانه1841 نفر از آنان که بیش از 85 درصد کل بیماران تنفسی را تشکیل می دهند ،ترخیص شده اند. 

به گفته هاشمی از مجموع بیماران تنفسی تعداد 227 نفر نیز فوت کرده اند که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای 49 نفر از متوفیان مثبت، 110 نفر منفی و 68 نفر نیز مشکوک بوده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کلّ موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-19 در استان را تاکنون 627 نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع 627 مورد مثبت 428 ، 135 و 64 نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند و خوشبختانه تاکنون بیش از 300 نفر از این مبتلایان به کرونا سلامت خود را باز یافته اند که این خود افتخاری برای نظام سلامت کشور و استان محسوب می شود.

وی افزود از مجموع 1841 بیمار تنفسی ترخیص شده ، آزمایش اختصاصی PCR کووید 19 در 310 نفر مثبت و در 880 نفر منفی بوده و 651 نفر نیز به عنوان بیمار مشکوک به کرونا تحت درمان بوده اند.

دکتر هاشمی در عین حال تاکید کرد معیار علمی و بین المللی برای اعلام موارد مثبت، صرفا شامل مواردی است که آزمایش اختصاصی کووید-19 در آنان مثبت شود امّا مطمئنا  مواردی از میان افراد مشکوک و یا حتی افرادی که آزمایش منفی دارند هم ممکن است مبتلا به کرونا بوده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز