خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

تجمع نمازگزاران یک تخلف آشکار از قانون بود / مرعشی : اقدامات غیرمنطقی برخی‌ها همه را خسته کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۷۱۶

معاون سیاسی_اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: متخلفانی که روز گذشته بدون توجه به قوانین منع برگزاری نماز جمعه و تجمعات به منظور پیشگیری از کرونا، اقدام به قانون شکنی کرده اند تحت تعقیب قانون قرار گرفته اند‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و بنا بر توصیه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین شهروندان، تمامی تجمعات رسمی و غیر رسمی اعم از نماز جماعت با همکاری ائمه جمعه و مردم در سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان ممنوع شد‌‌. با این وجود روز گذشته عده ای از مردم بدون توجه به قوانینی که برای حفظ سلامت شهروندان پایه گذاری شده، اقدام به شکستن درب ورودی مسجد جامع چابهار و برگزاری نماز جمعه در این شهرستان کرده اند.

علاوه بر شهرستان چابهار ، عده ای دیگر در زاهدان و مهرستان هم اقدام به برگزاری نماز جمعه کرده اند که به گفته معاون امنیتی استانداری تحت تعقیب قانون قرار گرفته اند.

تجمع نمازگزاران یک تخلف آشکار از قانون بود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: ما از تمام علما و ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن سطح استان متشکریم  چرا که با بیانیه هایی که صادر کردند از حدود سه هفته پیش نماز جمعه در سطح استان برگزار نشد .

زینی‌وند عنوان کرد: گروهی در نقاط محدودی از استان اقدام به برگزاری نماز جمعه و تجمع در چابهار ، زاهدان و مهرستان کرده اند که این موضوع یک تخلف آشکار از قانون بوده و به ائمه جمعه مربوط نیست.

وی گفت: بررسی‌های این موضوع شب گذشته انجام شده و افرادی که متولی مساجد هستند توجیه شدند و برخورد های لازم با متخلفان در دست انجام است.

زینی‌وند افزود: مردم در نظر داشته باشند که در ایتالیا تعداد بالای مبتلایان به کرونا به دلیل برگزاری یک مسابقه فوتبال و تعداد بالای حضور تماشاگران بوده است و هر اقدامی که طبق قانون در حال انجام است فقط و فقط برای حفظ سلامت افراد است.

اقدامات غیرمنطقی برخی ها همه را خسته کرده

معاون امنیتی_ انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این پیشگیری نیاز به یک فرهنگ عمومی دارد وقتی موضوعی تا این میزان در سطح دنیا جدی است که نخست وزیر و ملکه انگلیس درگیر شده یعنی این ویروس با کسی شوخی ندارد و اقدامات باید بصورت جدی و پیشگیرانه باشد، من تعجب می کنم که چگونه عده ای بدون توجه به سلامت خود و دیگران و با زیر پا گذاشتن توصیه های بهداشتی اقدام به برگزاری نماز جمعه کرده اند‌ و با چه منطقی قابل توصیف است.

مرعشی عنوان کرد: اقداماتی که انجام می دهیم حتما باید کنترلی و پیشگیرانه باشد ، تخلف ها و قانون شکنی برخی ها ، همه را خسته کرده و قطعا برخوردهای لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت. حتما این آقایان باید احضار شوند و برخورد های قضایی با این افراد انجام شود .

وی افزود: از کل نماز های جمعه سطح استان روز گذشته  چند مورد قانون شکنی آن هم با برگزاری نماز جمعه در برخی نقاط از جمله چابهار، چند مورد در زاهدان و یک مورد در مهرستان داشته ایم.تمام تلاش ما قطع زنجیره انتقال است در صورتی که این مراجعات می تواند سلامت کل استان را به خطر بیاندازد .

این گونه اقدامات و قانون شکنی ها از طریق دستگاه های نظامی و انتظامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با افرادی که قوانین ابلاغ شده بمنظور حفظ سلامت مردم را زیر پا بگذارند برخورد جدی خواهد شد.

سلامت شهروندان خط قرمز ماست

فرماندار زاهدان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: مهم‌ترین عاملی  که می‌تواند شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند قطع زنجیره انتقال است و در این باره مصوبات و دستور العمل‌های قانونی وجود دارد که از جمله آن مصوبات تعطیلی نماز های جمعه و جماعات است چرا که این اجتماعات باعث ادامه زنجیره انتقال می شود.

ابوذر مهدی نخعی عنوان کرد: آنهایی که تخلف کرده و نماز جماعت تحت هر عنوانی برگزار کرده اند یقینا تحت پیگرد جدی قانونی قرار می گیرند و برخورد قانونی و قضایی با این افراد صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: سلامت شهروندان خط قرمز ماست و با احدی بر سر آن تعارف و شوخی نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز