خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

غربالگری تمامی مسافران قطار راه آهن زاهدان از نظر بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۹۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی مسافران قطار راه آهن در بدو ورود به زاهدان از نظر علائم بیماری کرونا ویروس غربالگری شدند.

به گزارش ایلنا، مهدی طباطبایی با اشاره به این موضوع که کنترل حرکت جمعیتی در پیشگیری از بیماری کرونا حائز اهمیت است، افزود: با توجه به گسترش بیماری کرونا در کشور، تمامی مسافران قطار راه آهن در بدو  ورود به زاهدان بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، از نظر علائم بیماری کرونا غربالگری شدند و خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد.

وی گفت: تیم های سلامت شامل کارشناسان مبارزه با بیماری ها، کارشناسان بهداشت محیط و فوریت های پزشکی آمادگی لازم دارند و در صورتی که موارد مشکوک مشاهده می شد،  همه برنامه ریزی های برای انتقال موارد مشکوک صورت گرفته بود و خوشبختانه تمامی مسافران غربالگری شدند و هیچ علائمی  در خصوص بیماری کرونا مشاهده نشد.

طباطبایی در خصوص غربالگری مسافران خروجی این قطار گفت: تیم های سلامت تمامی مسافران خروجی قطار را نیز غربالگری خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این موضوع که گند زدایی محیط راه آهن با نظارت کارشناسان سلامت محیط در حال انجام است گفت: خوشبختانه قبلا  آموزش های لازم صورت گرفته است و قبل از ورود قطار و پس از خروج مسافران از ایستگاه راه آهن، تمامی سکوها و واگن های قطار گندزادایی می شود .

طباطبایی امن ترین جا برای پیشگیری از بیماری کرونا منزل است و به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز