خبرگزاری کار ایران

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۴۴ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۳۸

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این استان براساس اعلام وزارت بهداشت به ۴۴ نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا دکتر محمد هاشمی‌شهری تعداد مبتلایان حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را ۳۱ نفر ذکر کرد و اظهار داشت : از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۲۱ نفر نیز پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون تنها یک نفر از بیماران با آزمایش کرونای مثبت جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمار یادشده صرفا شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص، تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در سیستان و بلوچستان اقدامات پیشگیرانه نظیر راه اندازی ایستگاه های سلامت،‌ ضدعفونی کردن اماکن عمومی و استفاده از همه ظرفیت های کادر بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای مقابله با این ویروس که از سطح شیوع بالایی برخوردار است نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

هاشمی شهری گفت: بهترین و مهمترین راه مقابله با این ویروس ماندن در منزل، خودداری از حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: از آنجایی که این ویروس از طریق چشم، بینی ودهان وارد بدن‌ می شود افراد از لمس اعضای صورت خود در مواقع انجام فعالیت های مختلف اجتناب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز