خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

طوفان غلظت غبار در هوای زابل را به 22 برابر حد مجاز رساند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۷۹

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای سرد شمالی که از صبح امروز در پنج شهرستان شمالی استان آغاز شده، منجر به خیزش گردوخاک و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 22 برابر حد مجاز شد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون میانگین سرعت وزش باد در زابل 72 کیلومتر بر ساعت است که گردوخاک حاصل از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 300 متر کاهش داده است.

وی افزود: گردوخاک موجود در هوا سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 3 هزار و 270 میکروگرم بر مترمکعب، معادل 22 برابر حد مجاز شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در مورد آخرین وضعیت بادهای جنوبی در زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز گفت: سرعت وزش باد در نصرت آباد زاهدان نیز به 25 متر بر ثانیه معادل 90 کیلومتر بر ساعت رسید که شعاع دید افقی را به 300 متر کاهش داد.

حیدری تصریح کرد: سرعت وزش باد شدید که از دیروز در زاهدان آغاز شده نیز به 72 کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن خیزش گردوخاک،  شعاع دید افقی در محدوده فروردگاه زاهدان را به 5000 متر کاهش داد.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز وزش بادهای جنوبی فعال در نواحی مرکزی استان فروکش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز