خبرگزاری کار ایران

جلالزایی به ایلنا خبر داد:

حضور سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۸۸

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران حضور می یابد.

علیرضا جلالزایی در گفت و گو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که به صورت تلفیقی از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: صنعتگران سیستان و بلوچستان با ۱۲ غرفه صنایع دستی با ارائه محصولات سوزن دوزی، سکه دوزی، خامه دوزی، پوشاک محلی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: غرفه گردشگری و سرمایه‌گذاری به همراه برپایی سیاه چادر عشایری نیز در این نمایشگاه ایجاد می‌شود. 

وی گفت: در حال برنامه ریزی برای حضور متفاوت در این نمایشگاه هستیم و با برنامه ریزی که صورت گرفته، قرار است از اقلام معرفی استان که به ۵ زبان ترجمه شده در این نمایشگاه رونمایی شود. 

این مسئول ادامه داد: ارائه غذاهای محلی، سوغات و محصولات مختلف استان با هدف معرفی فرهنگ و رسوم مردم و معرفی سایر ظرفیت های استان در این نمایشگاه صورت میگیرد.

وی گفت: قرار است اجرای پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان و اقداماتی که تاکنون در این پویش صورت گرفته در بخشی از این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود. 

جلالزایی با اشاره به اینکه بازاریابی و نشست های مشترک با بخش خصوصی در حاشیه نمایشگاه انجام می‌شود، بیان کرد: موسیقی محلی و آئین های سنتی با حضور دو گروه موسیقی از استان در این نمایشگاه اجرا خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: حضور سیستان و بلوچستان در نمایشگاههای بین المللی فرصتی خوبی برای معرفی ظرفیت های استان، بازاریابی و جذب سرمایه گذاران و زمینه سازی برای توسعه گردشگری در استان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز