خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده/ اقدامات پیشگیرانه در دست اجراست/ بیمارستان‌های زاهدان در وضعیت اضطراری

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۶۶

معاون بهداشتی‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است.

طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا نه تنها در سیستان و بلوچستان بلکه در ایران مشاهده نشده است.

وی افزود: تمامی مبادی ورودی به منظور جلوگیری از این ویروس تحت نظارت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری مشاهده نشده و به محض مشاهده این ویروس، جزئیات به اطلاع مردم خواهد رسید.

این مسئول اذعان داشت: تمامی بیمارستان ها در حالت اضطراری قرار دارند اما بیمارستان بوعلی زاهدان یک بیمارستان عفونی بوده و به دلیل برخورداری از بخش‌های ویژه عفونی به منظور رسیدگی به بیماری کرونا در نظر گرفته شده و اگر شخصی دچار مشکل حاد تنفسی شد می تواند به این بیمارستان مراجعه کند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: متخصصین، پزشکان عفونی و کارشناسان این نوع بیماری ها به صورت مستمر در رسانه ملی در حال اطلاع رسانی در خصوص کرونا ویروس هستند و اطلاعات کتبی هم از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی در حال آموزش است .

وی در خصوص پست های چکاپ این بیماری در فرودگاه زاهدان می گوید: اخیرا پرواز خارجی به ایران از طریق فرودگاه زاهدان نداشته ایم اما یک پست مراقبتی و بهداشتی برای بررسی در فرودگاه زاهدان مستقر شده اند‌. در مبادی ورودی و در نقاطی که استان مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد تمهیدات لازم برای بررسی این نوع ویروس در نظر گرفته شده و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بصورت مستمر از این مبادی بازدید می کنند‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در پایانه مرزی میرجاوه هم پایگاه های مراقبت فردی داریم که بر اساس پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های داخلی وضعیت کرونا ویروس را رصد می کنند.این پایگاه پیش از شیوع این ویروس هم وجود داشته است.

وی در خصوص بررسی وضعیت سلامت حاشیه نشینان گفت: به کمک داوطلبین سلامت، تعدادی ایستگاه سلامت در حاشیه شهر برپا خواهیم کرد تا داوطلبین سلامت که از بین مردم همان مناطق هستند آموزش های لازم را برای پیشگیری و مراقبت نسبت به ویروس کرونا فراگرفته و این آموزش را به سایر مردم از طریق همین ایستگاه ها منتقل کنند‌.

وی در پایان گفت: جلسات هماهنگی به منظور اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری هر روز در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز