خبرگزاری کار ایران

افتتاح بیش‌از یکهزار میلیارد تومان طرح در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۴۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر یکهزار طرح با اعتبار بیش از یکهزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در سطح این استان درحال بهره‌برداری است.

منصور بیجار روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همچین در  دهه فجر امسال عملیات ساخت ۱۷۸ طرح با اعتبار بیش‌ از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

وی افزود: بیشترین اعتبار هزینه شده برای طرح‌های دهه فجر سیستان و بلوچستان به حوزه انرژی با ۱۲۹ طرح و اعتبار بیش‌از ۶۴۲ میلیارد تومان اختصاص دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین بیشترین اعتبارات طرح‌های دهه فجر امسال با ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان سراوان و بیشترین تعداد طرح‌ها با ۹۹ پروژه به شهرستان زاهدان اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: ۱۳۶ طرح دهه فجر با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان به بخش خصوصی سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

بیجار گفت: در دهه فجر امسال ۳۳۶ مدرسه با مجموع ۳۱ هزار و ۲۳۵ متر مربع در حال بهره‌برداری است که زمینه بهره‌مندی افزون‌بر ۱۱ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز استان را از فضای استاندار فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۲۱ کیلومتر راه روستایی در دهه فجر امسال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه بهره‌مندی ۱۷۵ هزارو ۷۱۸ خانوار را در ۲۲۲ روستا فراهم می‌کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح‌های دهه فجر و هفته دولت امسال این استان در مجموع با اعتبار یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اعتبار ۹۸۷ میلیارد تومان از لحاظ اعتباری بیش‌از ۹۸ درصد رشد داشته است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع و ۲۰ شهرستان پهناورترین استان کشور است.

این استان دارای ۲۰ شهرستان و حدود ۹ هزار روستا و آبادی است که ۶ هزار و ۵۰۰ روستای آن دارای سکنه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز