خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ورود سامانه بارشی جدید به سیستان و بلوچستان/ هشدار نسبت به جاری شدن سیلاب

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۴۳۹

مدیرکل ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: بارندگی ها از روز جمعه آغاز و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

عباسعلی ارجمندی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه وارد استان شده و بصورت ملایم در سراسر استان آغاز می شود.

وی افزود: شدت بارندگی از جمعه شب افزایش می یابد و میزان آن به صورت تجمعی در نقاط مختلف استان از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود .

ارجمندی عنوان کرد: این میزان در منطقه سیستان 20 میلیمتر و در باقی نقاط استان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود و احتمال ریزش برف در ارتفاعات هم پیش بینی شده است.

 وی با اعلام آغاز بارندگی های شدید از روز جمعه، نسبت به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، مسیل ها و سرریز شدن سدها هشدار داد و افزود: روز یکشنبه از شدت بارش ها کاسته شده و روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

 وی نسبت به بارش برف در افغانستان و بالادست سد کجکی و بارش باران در پایین دست سد کجکی به صورت باران ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت:  با توجه به بارندگی های اخیر و پیش رو، یک دشت آب طی 10 روز آینده وارد سیستان خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دستگاه ها اعلام آمادگی کرده اند، از مردم خواست که در معرض صاعقه و مسیر ورود سیلاب قرار نگیرند و مراقب لغزندگی جاده ها نیز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز