خبرگزاری کار ایران

بزودی انجام می شود؛

امضای تفاهم نامه صندوق بیمه روستاییان به منظور گسترش بیمه اجتماعی بانوان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۹۹۹

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان از انعقاد تفاهم نامه صندوق بیمه روستاییان و عشایر بمنظور گسترش بیمه اجتماعی بانوان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا دومین جلسه نشست مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده با مشاوران محترم امور بانوان فرمانداری ها، دستگاه های اجرایی استان، نمایندگان حوزه های ستادی استانداری و نمایندگان سمن‌ها با حضور امان‌الله شاقوزایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان  در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

  مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به رصد مشکلات بانوان در چند ماهه اخیر، اظهار داشت: اطلس زنان و خانواده استان نشان دهنده وضع موجود زنان استان در مقایسه با زنان کشور است. استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی، دور بودن از پایتخت، عقب ماندگی در قبل از انقلاب و موارد دیگر متأسفانه در بسیاری از شاخص ها که آمار آن توسط معاونت محترم ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده احصاء شده در رده های پایین اطلس زنان کشور قرار دارد.

وی با اشاره به نقش بیمه اجتماعی در رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در کمیته های تخصصی موثر عنوان کرد و افزود: انتظار می رود بتوانیم با کمک یکدیگر شاخص ها را به شرایط مطلوبی برسانیم و هدف از تشکیل کمیته های تخصصی بانوان، احصاء راه حل های کاربردی به طور تخصصی و ارائه آنها به شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت اخذ اعتبارات مشخص در موضوعات مختلف مشکلات و آسیب‌ها در حوزه بانوان است.

 مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و حمایت دولت در پرداخت دو سوم حق بیمه افراد را یکی از مهمترین فرصتها و ظرفیت‌ها در زمینه توانمندسازی بانوان عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم شناخت کافی افراد از مزایای این صندوق لازم است با همکاری و مشارکت همگانی اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد تا افراد بیشتری بتوانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی از مزایای آن استفاده کنند.

امان الله شاقوزایی در کمیته تخصصی اجتماعی، فرهنگی و حقوقی و کمیته تخصصی اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری میتواند زمینه همکاری و مشارکت فزاینده اعضاء را در زمینه توانمندسازی و توجه به امنیت شغلی، بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها و جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی فراهم آورد. 

شاقوزایی با اعلام آمادگی کارگزاری های صندوق برای ثبت نام بانوان، گفت: بانوان و دختران 18 تا 50 سال خانه دار هم میتوانند علاوه بر فعالان صنایع دستی و دیگر مشمولین با مراجعه به کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی در سراسر استان برای ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده در راستای بسط و توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت استانداری به زودی تفاهم‌نامه ای با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری منعقد خواهد شد تا بتوانیم در زمینه خدمت رسانی مطلوب و گسترش پوشش بیمه اجتماعی بانوان استان، گامهای مثبتی برداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز