خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان اعلام کرد:

اجرای 2700 فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۲۵۷

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 700 فرصت شغلی از محل منابع مختلف اعتباری برای مددجویان تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، رمضان پودینه گفت: کمیته امداد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، حمایت، معیشت، درمان، مسکن و مشارکت‌های مردمی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت است.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم و اساسی کمیته امداد امام (ره) که در چند سال اخیر بنا به تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در دولت و مجلس قرار گرفته موضوع اشتغال و خودکفایی مددجویان در جهت افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند و مناعت طبع خانواده‌ها و تبدیل نیروی مصروف کننده به تولید کننده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال جاری که مزین به شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بوده، اعتبارات بسیار خوبی در سرفصل اعتباری پیش‌بینی شده به طوری که از محل بند ب تبصر 16، 161 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، 128 میلیارد تومان ابلاغ و در این رابطه 3 هزار و 633 نفر با اعتبار 128 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که بعضا به دلیل مشکلات ضمانت تا الان هزار و 445 نفر موفق به دریافت وام شدند.

پودینه یادآور شد: شیوه های اشتغال در 3 روش مختلف از جمله منابع اعتباری بند ب تبصره 16، اعتبارات روستایی صندوق توسعه ملی، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و اعتبارات دولتی انجام می شود.

وی اعلام کرد: هر کارفرمایی از مددجو و فرزند به عنوان نیروی کار استفاده کند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان وام قرض پردخت شده و تا سقف 500 میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی امکان پرداخت وجود دارد و تا سقف 2 میلیارد تومان برای 40 نفر مشروط آنکه افراد مشغول کار شده و حداقل حقوق و دستمزد به آنها پرداخت شود.

وی افزود: کارفرمایانی که برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد اشتغال کنند تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: 33 راهبر شغلی تاکنون شناسایی شده که اکثر زنان سرپرست خانوار بوده که کار سوزن دوزی از گذشته حرفه آنها بوده و انجام می دادند.

پودینه خاطرنشان کرد: 14 راهبر شغلی در زمینه صنایع دستی شناسایی و تفاهم تنظیم قرارداد با مددجو جهت ایجاد اشتغال منعقد شده است.

وی در پایان اذعان کرد: در 8 ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 700 فرصت شغلی از محل منابع اعتباری بند ب تبصره 16، اعتبارات روستایی صندوق توسعه ملی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای مددجویان تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا شده و کمترین میزان انحراف طرح های اشتغال به دنبال اجرای فرآیندهای اشتغال و نظارت این نهاد صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز