خبرگزاری کار ایران

آنفلوانزا جان 5 نفر را در زاهدان گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۳۲۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در12روز گذشته 750 بیمار مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی به بیمارستان بوعلی زاهدان مراجعه کردند و 5 نفر بر اثر آنفلوانزا جان باختند.

سید محمد هاشمی شهری، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت : از مجموع مراجعه کنندگان به این بیمارستان از ابتدای آذر تا کنون تنها 65 نفر احتیاج به بستری داشتند و بقیه با ویزیت و درمان سرپایی به منزل بازگشتند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در 4 بیمارستان بوعلی، علی اصغر(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی زاهدان در مجموع 150 نفر به خاطر ابتلا به آنفلوانزا بستری هستند ادامه داد: با توجه به اینکه هوا امسال زودتر از سال های قبل سرد شد شیوع آنفلوانزا سریعتر اتفاق افتاد و معمولا مدت زمان شیوع این بیماری 6 تا 8 هفته است بنابراین حداقل 3 هفته دیگر این بیماری شیوع خواهد داشت.

وی با تاکید بر خود مراقبتی و رعایت بهداشت عمومی توسط هم استانی ها تصریح کرد: اگر فردی دچار علائمی مانند تب و لرز ناگهانی، درد شدید استخوانی شد با استفاده از مایعات گرم و آبمیوه طبیعی، قرص های تسکین دهنده درد و استراحت کردن می تواند بهبود یابد اما اگر بیماری طولانی و یا عارضه دار شد به پزشک مراجعه کند.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: اگر فردی در گروه های خطر مانند افراد بالای 65 سال، بیماران قلبی، ریوی، بیماران دیابتی، مادران باردار، کودکان زیر 2 سال، افراد مصرف کننده داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی هستند بلافاصله پس از مشاهده علائم به پزشک مراجعه کند.

هاشمی شهری همچنین از پزشکان خواست: از تجویز بی رویه آنتی بیوتیک برای بیماران سرماخورده یا مبتلا به آنفلوانزا خودداری کنند.

وی گفت: اقدامات لازم برای آموزش مردم در خصوص پیشگیری از آنفلوانزا با استفاده از همکاران متخصص عفونی در حال انجام است که امیدواریم سبب کاهش میزان ابتلا به این بیماری شود.

وی در پایان افزود: لازم است رسانه ها برای آموزش هرچه بهتر مردم در خصوص پیشگیری از این بیماری با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند تا آسیب های ناشی از این بیماری کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز