خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان به ایلنا خبر داد:

افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۳۷۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار 63 درصد رشد داشته است.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: از ابتدای امسال تا 15 آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال 97 عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار 63 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار افزود: همچنین در این باره زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تخلیه و بارگیری کشتی های بالای هزار تن 35 درصد و واردات کالای غیر نفتی در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار 28 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز و زیرساخت ها و تجهیزات مناسب بندر چابهار جهت تخلیه و بارگیری کالا ادامه داد: از ابتدای امسال 9 کشتی حامل کالای اساسی در بندر چابهار پهلو گرفته و صادرات کالای یخچالی افغانستان، سیمان خاش و دیگر کالاهای صادراتی کشور نیز از این بندر صورت پذیرفته است.

آقایی در ادامه از رشد چشمگیر صادرات کالای غیر نفتی از این بندر اقیانوسی خبر داد و اظهار کرد: تحقق این مهم نتیجه فعالیت شبانه روزی و بازاریابی گسترده تیم اقتصادی بندر چابهار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش صادرات و واردات کالا از طریق بندر چابهار رونق محور شرق، اشتغالزایی و کاهش زمان و هزینه های وارده بر کالا را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز