خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با ایلنا:

«سرا» گامی رو به جلو برای اصلاح‌طلبان است/ از هر طرحی برای دموکراتیک شدن روند فعالیت‌های اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۱۷۵

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ز هر طرحی از جمله سرا که به دموکراتیک کردن روند فعالیت‌های اصلاح‌طلبان و شفاف‌تر شدن تصمیم‌گیری‌ها و رعایت عدالت در حرکت جبهه‌ای کمک کند استقبال می‌کنیم.

رضا باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به تصویب طرح سامانه رای سنجی (سرا) در شورایعالی عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: این طرح گامی رو به جلو از سوی اصلاح‌طلبان برای دموکراتیک کردن نهاد تشکیلاتی و انتخاباتی‌شان است.

وی در باره انتقادها به این طرح گفت: منتقدان این طرح دو گروه هستند، دسته‌ای که با اصل دخالت بدنه اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها مشکلی ندارند اما در خصوص طرح و اجرای آن ابهاماتی دارند که این دسته با گفت‌وگو و ارائه پیشنهادها می‌تواند به پخته شدن سرا کمک کنند اما منتقدان گروه دوم اساسا از شفافیت و دموکراتیک شدن روند بستن لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان نگرانند و علاقمندند همچنان لیست‌ها در پشت پرده و با لابی‌های ناسالم بسته شوند.

باوفا افزود: کلیات این طرح پس از سه جلسه ۲ساعته بحث و بررسی و اظهارنظر ۳۵ نفر از ۳۹نفر عضو حاضر در جلسه شورایعالی عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با رای ۳/۴ اعضای حاضر و طبق آیین نامه‌ای که به تصویب همین جمع رسیده، به تصویب رسیده است. اکنون دبیرکل یکی از احزاب و سخنگوی حزبی دیگر که مخالف طرح هستند به اسم دفاع از دموکراسی، در تلاشند  با استفاده از فضای رسانه‌ای ثابت کنند که این ۳/۴ اشتباه می‌کنند و خودشان درست می‌گویند. این چه ائتلاف و فعالیت گروهی است که اگر نظرمان تامین نشود علیه مصوبات ائتلاف خودمان موضع بگیریم و دیگران را هم متهم کنیم؟

وی درباره موضع حزب اتحاد ملت درباره طرح سرا گفت: حزب اتحاد از هر طرحی از جمله سرا که به دموکراتیک کردن روند فعالیت‌های اصلاح‌طلبان و شفاف‌تر شدن تصمیم‌گیری‌ها و رعایت عدالت در حرکت جبهه‌ای کمک کند استقبال می‌کند. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید ضمن آسیب‌شناسی فعالیت‌های گذشته گام به گام در جهت رفع اشکالات، شفاف‌تر شدن روند فعالیت‌ها و دخالت دادن بدنه و طرفداران در تصمیم‌گیری‌ها قدم بردارند، طرح سرا هم در همین راستا یکی از اقدامات خوب اصلاح‌طلبان است که با مشارکت دادن جمعیت بیشتری از اصلاح‌طلبان به شفافیت بیشتر تصمیمات و دموکراتیک شدن فضای فعالیت و تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز