خبرگزاری کار ایران

حسینی به ایلنا خبر داد:

اجرای رزمایش پیشگیری و مراقبت فعال از بیماری تب برفکی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۷۳۸

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح پایش و مراقبت فعال بیماری تب برفکی، همزمان با هفته پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.

حسینی در‌ گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به رخداد بیماری تب برفکی در کشور پاکستان و همجواری و مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان با این کشور، جهت پیشگیری از گسترش این بیماری به داخل کشور، حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی جامعه، در هفته پدافند غیرعامل رزمایش مراقبت فعال از بیماری تب برفکی در سطح استان به اجرا گذاشته شده است. 

وی افزود : روزانه در هر شهرستان تعدادی از واحد اپیدمیولوژیک دامی به صورت هدفمند انتخاب شده و مناطق مستعد بروز بیماری تب‌برفکی از‌ جمله قرنطینه‌های موقت دامی، میادین فروش دام، کانون‌های سال‌های گذشته در اولویت بازدید قرار خواهند گرفت. 

وی اظهار داشت: در این طرح پس از انتخاب مناطق مستعد، معاینه بالینی از دام‌های این مناطق انجام و در صورت لزوم و مشاهده دام بیمار، اخذ نمونه مرضی و انجام آزمایشات تکمیلی جهت تایید بیماری در دستور کار است و در ادامه متناسب با خروجی داده‌های نظام مراقبت صورت‌ می‌گیرد و در ادامه اقدامات بهداشتی جهت درمان و پیشگیری از شیوع این بیماری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز