خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اصلاح ۹ نقطه پر تصادف در شمال سیستان و بلوچستان/ پیگیری رفع ۱۱ نقطه حادثه خیز دیگر

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۱۲

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹ نقطه پر تصادف در جاده های نیمه شمالی این استان طی ۶ ماه نخست سال جاری اصلاح شده و پیگیری رفع ۱۱ نقطه دیگر نیز در دست اقدام است.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ۵۳ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی شهری نیمه شمالی سیستان و بلوچستان شناسایی شده که ۲۵ نقطه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به این اداره کل ابلاغ شده و از این تعداد ۹ نقطه اصلاح و ۱۱ نقطه دیگر درحال رفع است.

کرد ، با اشاره به آمار 6 ماهه حوادث رانندگی در جاده های استان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه های شمال و جنوب استان، کل تصادفات این مدت برابر ۲ هزار و ۲۱۸ فقره بوده است که بر اساس اعلام پزشکی قانونی، فوت 498 نفر و مجروح شدن 4 هزار و 38 نفر را به همراه داشته است.

 وی با بیان اینکه علت نهایی فوت در ۴۹ درصد از این سوانح، مربوط به ضربه به سر است، اظهار داشت: بر اساس تحلیل انجام شده، ۶۷ درصد افراد به دلیل شدت جراحات وارده، در محل حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ و کمترین در 12 نیمه شب تا ۲ بامداد به وقوع پیوسته است.

 وی افزود : همکاران این اداره کل در راستای کاهش سوانح رانندگی علاوه بر رفع نقاط پر تصادف، آموزش قوانین عبور و مرور با اهدای تجهیزات کمک آموزشی در مدارس حاشیه راه ها و ایمن سازی فیزیکی اینگونه مدارس، انجام مانورهای ایمنی جاده ای و بازدید از تجهیزات ناوگان عمومی باری و مسافری و همچنین توزیع اقلام ایمنی نظیر کلاه کاسکت، کپسول آتش‌نشانی، برچسب شبرنگ و مثلث های هشدار را همه ساله به صورت منظم انجام می دهند.

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجتمع های خدمات رفاهی را گامی مهم در کاهش سوانح رانندگی در این استان ذکر کرد و افزود: با توجه به فاصله زیاد مراکز جمعیتی در استان، تاکنون ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی به بهره برداری رسیده و ۷۱ مجتمع در حال احداث هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز