خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

خدمات امدادی جمعیت هلال احمر تحسین بر انگیز است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۴۷

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر تحسین بر انگیز است، گفت: داوطلبان و امدادگران این جمعیت بدون هیچ چشمداشتی جان را در طبق اخلاص قرار می دهند و برای نجات دیگران تلاش می کنند.

به گزارش ایلنا، احمدعلی موهبتی در دیدار مدیرعامل، معاونان و امدادگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تبریک هفته هلال احمر اظهار داشت: اقدامات هلال احمر در نوع خود بی نظیر و برخواسته از فطرت بشری و در واقع نوعی معامله با خداوند است.

موهبتی اضافه کرد : کار مجموعه نیروهای هلال احمر در واقع عبادت است چرا که عبادت خدمت به خلق است.

وی گفت: خدمات نیروهای هلال احمر به گونه ای است که در شرایط غیر عادی این خدمات رسانی صورت می گیرد لذا این کار بی نظیر و بی بدیل  و خدمتی بی منت است.

وی با قدردانی از طرح‌های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر کشور در سیستان و بلوچستان گفت: طرح های این نهاد بشردوستانه همچون نذر آب و ققنوس ثمرات ارزشمندی را در این خطه از ایران اسلامی به همراه داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعضای این جمعیت خدمات بی منت خود را بدون در نظر گرفتن قومیت و نژادی ارائه می دهند و تنها هدف آنان تسکین الام بشری است که جای بسی تقدیر دارد. استاندار در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در جریان سیلاب سیستان از اقدامات دست اندرکاران مجموعه هلال احمر در امدادرسانی به مردم آسیب دیده تقدیر و تشکر کرد.

 وی همچنین با تشکر از صبوری مردم سیستان به ویژه در مناطقی که در معرض آسیب قرار گرفتند افزود: آنچه که در جریان این سیلاب مهم است انجام عملیات پیشگیرانه قبل از جریان سیلاب به منطقه است که با بسیج عمومی مردم منطقه و کلیه دست اندرکاران بخش دولتی و خصوصی و با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین قبل از سیلاب انجام شد و سبب شد که خسارت ها به حداقل برسد که اگر این اقدامات فقط با اعتبارات دولتی قرار بود انجام شود مستلزم هزینه رقمی بسیار کلان می گردید .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در این استان طرح نذر آب در قالب توزیع هزار و 265 تانکر آبرسانی، 50 هزار سبد غذایی و ارائه خدمات درمانی به بیش از 44 هزار نفر در قالب 19 کاروان سلامت از پزشکان سراسر کشور انجام شد.

رسول راشکی افزود: همچنین در قالب طرح ققنوس سال گذشته 365 مدرسه یک و دوکلاسه سیستان و بلوچستان مجهز به بخاری تابشی شدند و این طرح همچنان در استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین از اسفند سال گذشته که سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب در مناطق مختلف بود عملیات امداد و نجات در 742 روستای این استان انجام شد و بیش از 2 هزار تخته چادر برای اسکان اضطراری سیل زدگان مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز