خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۳۹

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که این استان در خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد و بهداشت قرار دارد برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علی موهبتی؛ چهارشنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، اظهار داشت: این استان با 20 شهرستان،50 بخش، 47 شهر و 10هزار نقطه آبادی دارای کمترین تراکم جمعیت است.

وی افزود: بودجه سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از سه و نیم درصد جمعیت کشور و تراکم زیاد از 2 درصد بودجه کشور تجاوز نکرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان از رئیس دستگاه قضا خواست تا یک مصوبه برای این استان ابلاغ شود تا در یک بازده زمانی مشخص، اعتبارات 100درصد اختصاص یاید.

وی گفت: ساختار تشکیلاتی در سیستان و بلوچستان متناسب با بعد مسافت این استان نیست به طوریکه در بخش 100هزار نفری منطقه دادگاه وجود ندارد.

موهبتی افزود: همچنین بخش هایی از سیستان و بلوچستان با برخورداری از40هزار دانش آموز، آموزش و پرورش ندارد.

وی بیان کرد: هم اینک تنها 48 درصد پست های سازمان این استان پر و بقیه خالیست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصویب منطقه آزاد سیستان را تکمیل کننده منطقه آزاد چابهار برای توسعه شرق کشور عنوان کرد.

وی تجارت و ترانزیت را به دلیل برخورداری از مرزدریایی و خاکی مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی به مردم این منطقه ارائه داده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید تلاش شود قانون بدون مدنظرقراردادن قومیت و مذهب با تدبیر اجرا شود.

حجت السلام والمسلمین مصطفی محامی افزود: سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیر پرونده های امنیتی و اختلافات طایفه ای روبه روست که برای رفع آنها باید تلاش شود.

وی بر استفاده بهینه از ظرفیت های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حل مشکل سوخت در این استان نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان بر مساعدت بانکها با واحدهای تولیدی در پرداخت تسهیلات و رفع مشکل فقهی اهل سنت تاکید کرد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های بی نظیری مانند دسترسی به آبهای آزاد و مرزهای طولانی برخوردار است که می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای داخل کشور باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیلاب های اخیر در این استان 752 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

دکتر باقر کرد افزود: 592 واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در این سیلاب ها آسیب دیدند.

وی ادامه داد: 2 کانون گرد و غبار سیستان و بلوچستان یعنی سیستان و جازموریان به برکت باران و جاری شدن سیلاب حدود 30 تا 35 درصد آبگیری شدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیلاب اخیر استان 800 دستگاه ماشین آلات دستگاه‌های مختلف بکارگیری شدند که بیشترین تعداد با 500 دستگاه در سیستان مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز