خبرگزاری کار ایران

حبیب الله دهمرده:

همکاری همه‌جانبه برای جلوگیری از تبدیل فرصت سیلاب به تهدید/یک قطره آب هم برای سیستان غنیمت است

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۹۶

نماینده سیستان در مجلس ضمن اشاره به همکاری همه‌جانبه مردم، مسئولان، نیروهای جهادی و سپاه برای جلوگیری از خسارات سیل در منطقه سیستان، گفت: از آغازین لحظات ورود آب به منطقه سیستان، تمامی نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، مسئولین و مقامات دولتی در محل حاضر شده و به‌منظور کاهش خسارات سیل و جلوگیری از تبدیل این فرصت، به تهدید پای کار آمده اند‌.

حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تشکر از خدمات مردم، مسئولان و بویژه سپاه، اظهار داشت: فعالیت‌های برای مهارکردن سیلاب باید  از جنس پیشگیری و فراهم کردن زیرساخت‌ها باشد.

وی افزود: اقدامات زیادی برای کاهش خسارات سیل در سیستان صورت گرفته که قابل تقدیر بوده اما ولی ناکافی است.

وی با اشاره به شکستگی ایجاد شده در دایک نیاتک، اظهار داشت: نقاط حساس  مختلفی از این جنس در سیستان وجود دارد که در صورت تخریب خسارات زیادی را به بار می آورد به‌همین منظور نیروها در این نقاط مستقر شدند که از تحمیل خسارت جلوگیری کنند.

نماینده سیستان در مجلس خاطرنشان کرد: چند نقطه در مسیر سیلاب برای شهر زابل بسیار حیاتی و مهم است که اگر آب وارد آن شود تخریب و خسارت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت:  یک میلیمتر مکعب آب هم برای سیستان غنیمت است و باید از این فرصت برای آبگیری چاه نیمه‌ها و دریاچه هامون استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اشکالاتی برای جلوگیری از خسارات به منطقه سیستان وجود دارد، گفت: در تلاشیم این اشکالات مدیریت و برطرف شود.

دهمرده در پایان گفت: هیچ‌گونه خسارت جدی ای به زیرساخت های طرح ۴۶هزار هکتاری سیستان  وارد نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز