خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خواستار شد؛

احداث باندهای پروازی بیشتر برای سمپاشی در هرمزگان و جازموریان/ادامه مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۱۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون یازده هزارو ۶۱۰هکتار ازمراتع شهرستان های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا  اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از شبه جزیره عربستان  به استان های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان  بمنظور ردیابی و دیده بانی ومبارزه با این آفت خطرناک ۲۷اکیپ دیده بانی، ۷اکیپ خودرویی مبارزه ویک هواپیمای سم پاشی  برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان پیش بینی وکار مبارزه را از ۱۳اسفند ماه سال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: به رغم پیگیری مکرر،اعتبار لازم جهت مبارزه با ملخ صحرایی تامین نشده است.

 زورقی افزود: دسته‌های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان ضمن اشاره به بارندگی های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت  گفت: شرایط مناسبی برای خروج ملخ صحرایی وهجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به استان  که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند فراهم شده است.

زورقی به منظور مبارزه بهنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار احداث  باندهای پروازی بیشتر برای هواپیمای سمپاش  در مجاورت با استان هرمزگان و محدوده جازموریان وتخصیص اعتبار لازم جهت تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز