خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

انتصاب مدیران باید براساس شایستگی صورت گیرد/تغییر حق مردم است/ با هیچکس عقد اخوتی جز کار نبستیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۴۵

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تغییر حق مردم است، گفت: انتصاب مدیران باید بر اساس شایستگی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی موهبتی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان ضمن اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در شفاف سازی مسائل و واقعیات، بیان داشت: در حوزه رسانه باید واقعیات بیان و با انتقاد سازنده در جهت توسعه استان گام برداشته شود.

موهبتی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص تجدید نظر در انتصابات نامناسبی که در دوره استاندار سابق صورت گرفت، خاطر نشان کرد: معیار ما برای انتخاب مدیران علاوه بر بومی بودن، شایسته سالاری است مگر در پست‌های حساسی مانند فرمانداری که باید حتما مدیران همسو و همراه با رویکردهای دولت باشند.

وی افزود: با هیچ کس عهد و اخوتی جز کار نبستیم و فردی که مسئولیت می پذیرد باید خدمت گذار مردم باشد .

موهبتی خرد جمعی و اولویت ها را دو موضوع تاثیر گذار در انتصابات دانست و عنوان کرد: اولین معیار انتصابات توانمندی است از این رو در تلاشیم تا انتصابات بر اساس اصول صورت گیرد و هیچ ملاحظه ای‌ جز توانمندی در انتخاب افراد وجود ندارد.

وی اذعان داشت: تغییر حق مردم است و امیدواریم کاری انجام دهیم که در نهایت شرمنده مردم نشویم .

وی در خصوص هدر رفت آب سیلاب زاهدان به خبرنگار ایلنا گفت: مبحث آبخیز داری برای جلوگیری از هدر رفت آب سیلاب زاهدان یکی از موضوعات مورد تاکید ما است و امیدواریم در این حوزه اقدامات مثبتی انجام دهیم .

وی در ادامه ‌گفت: بارندگی های اخیر سبب آبگیری سدهای استان شده و خوشبختانه شدت خشکسالی و کم آبی در استان را کاهش داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران عنوان ‌کرد: 1500 روستا پیش از بارندگی آبرسانی سیار شده اند و باقی روستا ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: آب یکی از منابع محدود استان است و بدین منظور باید از منابع محدود استان به خوبی استفاده شود که برای تحقق این موضوع  آب ورودی به منطقه سیستان مدیریت شد.

موهبتی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه فرهنگ و هنر بدترین شاخص را در سطح کشور دارد ، از این رو باید رسانه ها و تمامی مردم در جهت توسعه فرهنگ استان تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت گازرسانی به منطقه اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود طرح ضربتی گازرسانی را پیش گرفته ایم.

موهبتی اظهار داشت: در بحث حاشیه نشینی ۲ استان معین چابهار و ۳ استان معین زاهدان هستند و امیدواریم در این مجموعه ظرف حداکثر ۲ سال نتیجه خوبی در این زمینه حاصل شود.

وی در خصوص مشکلات سوخت و بنزین در استان گفت: سهمیه بندی یکی از مشکلات بزرگ استان است و کارت‌های سوخت به سمت استان های مرزی رفته و قیمت بالای بنزین افراد را برای سوخت بری ترغیب می‌کند.

استاندار عنوان کرد: 160 هزار کارت سوخت که از سایر نقاط کشور وارد استان شده ابطال شده است.

وی با اشاره به اینکه بارنامه های جعلی فراوانی به نام استان و به کام قاچاقچیان است، عنوان کرد: ما ۵ گلوگاه ورودی در استان داریم که در حال تجهیز آن هستیم .

وی افزود: بمنظور حل مشکل سوخت در استان پیشنهاد داده ایم که از کارت خودروها به جای کارت سوخت استفاده شود تا دست مافیای سوخت در این حوزه کوتاه شود.

وی در خصوص تقسیم استان گفت: به نظر من سیستان و بلوچستان حتما باید تقسیم شود اما این تقسیم باید با رعایت اصول و با هدف توسعه همه جانبه باشد.

موهبتی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان استانی است وسیع و از حد و توان مدیریت واحد خارج شده مگر اینکه اختیارات کار را تغییر دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز