خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری زاهدان مطرح کرد؛

تلاش بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری جهت رفع آبگرفتگی و بازگشایی معابر

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۰۰

معاون خدمات شهری زاهدان از تلاش بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمت‌رسان شهرداری زاهدان جهت رفع آبگرفتگی و بازگشایی معابر خبر داد.

محمد امیر براهویی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا در زاهدان، با اعلام این خبر گفت: این تعداد نیرو متشکل از نیروهای خدمات شهری، عمران شهری، اجراییات، فضای سبز و کلیه ایستگاه‌‌های آتش‌‌نشانی شهرداری زاهدان است که کار پاک‌سازی معابر و جداول شهر را انجام می‌‌دهند. 

وی با تاکید بر اینکه از ساعت اولیه شروع بارندگی بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری زاهدان با حضور شهردار، معاونان و مدیران مربوطه تشکیل شد و برنامه‌‌‌ریزی‌‌ها و هماهنگی‌‌های لازم در این خصوص به عمل آمده است، اظهار داشت: با توجه به بارندگی شدید در مناطق شهری، همه مدیریت‌‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی‌‌های معابر شهری در آماده‌‌باش کامل هستند و در کل مناطق شهر، اعم از مرکز و حاشیه حضور دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه با استفاده از ماشین‌‌آلات و پمپ‌‌های مکنده سعی در رفع آبگرفتگی‌‌های سطح شهر داریم، تصریح کرد: هر کدام از گروه‌‌های مستقر در سطح شهر در قالب تیم‌‌های پنج نفره یا بیشتر، کار پاک‌سازی جوب‌‌ها و معابر و هدایت روان‌‌آب‌‌ها به داخل جوب‌ها و مسیل‌‌ها را به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی و اخلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده انجام می‌‌دهند.

براهویی با بیان اینکه ماشین‌‌آلات و وسایل نقلیه سنگین حوزه حمل و نقل و آتش‌‌نشانی شهرداری نیز برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر عمومی شهر بکارگرفته شده‌‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر شهری نیروهای شهرداری زاهدان تا پایان بارندگی‌‌‌ها برای بازگشایی معابر و رفع آب‌گرفتگی‌‌ها به فعالیت خود ادامه می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه ریختن زباله و نخاله در کانال‌‌ها و جداول سهم زیادی در آب‌گرفتگی معابر دارند، از تمامی شهروندان خواست از ریختن زباله و نخاله در معابر شهری جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به شدت و حجم بارندگی‌‌ها بسیاری از نهرها گنجایش این حجم آب را نداشته و از شهروندان عزیز تقاضا می‌کنیم، در این گونه موارد با نیروهای شهرداری زاهدان همکاری بیشتری داشته باشند و با توجه به احتمال سقوط وسایل نقلیه آنها در جوب‌‌ها و نهرهای آب از تردد بی‌‌مورد در سطح شهر اجتناب کنند و در عبور از معابر حوصله به خرج دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز