خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار صورت گرفت؛

تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۹۲

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان 4 کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال انجام است.

بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با بهره برداری از تجهیزات استراتژیک مدرن و دستگاه‌های مکنده غلات با نرخ تخلیه 600 تن در ساعت در بندر شهید بهشتی امکان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع کشتی‌های حمل کالای کانتینری و فله بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم است.

وی افزود: هم اکنون 4 کشتی شامل کانتینری، فله بر و تانکر به طور همزمان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است.

آقایی گفت: «کشتی فله بر ماچراس» حامل حامل 72 هزار و 459 تن ذرت وارداتی بطور مستقیم از مبدأ برزیل بوده است که عملیات تخلیه آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه کالای این کشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار برای مصارف داخلی کشور و استانهای شرقی می باشد که حمل از طریق این بندر می تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، کاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف کنندگان این نوع کالا شود. 

«کشتی آبا» حامل 20 هزار تن گندم کابوتاژی از بندر امام خمینی«ره» ، دومین محموله کابوتاژ داخلی است که بواسطه حمل دریایی کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و مدت زمان حمل دارد.

آقایی همچنین افزود: «کشتی کانتینری نگار» که از مقصد بندرعباس وارد این بندر گردیده است به سرعت پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای آن در حال انجام است.

همچنین «تانکر نفتی» حامل بیش از 31 هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان نیز در این بندر پهلو گرفته و عملیات تخلیه آن نیز مراحل پایانی را طی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز