خبرگزاری کار ایران

خانقایی خبرداد:

توسعه تجارت و ترازیت در دستور کار حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۰۳۶

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه تجارت و ترانزیت در اولویت توسعه استان قرار دارد باید زیر ساخت‌های لازم برای ترانزیت و تجارت هر چه سریعتر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خانقایی در نشست خبری که به‌مناسبت آغاز هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری امروز در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: این هفته یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 62 مبنی بر تخلیه کالاهای اساسی مردم در بنادر جنوبی کشور و تحویل آنها در شهرها و روستاها، ترویج و توسعه ارزش‌های بی‌نظیر صنفی و ارج‌گذاری به خدمات برجسته بخش حمل و نقل جاده ای است.

خانقایی گفت: با وجود هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان تنها 2 پایانه مرزی میلک و میرجاوه در استان فعال است. اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در تلاش است تا سه ماهه نخست سال آینده 2 مرز ریمدان و پیشین را فعال کند که در این راستا پیمانکار برای مرز ریمدان مشخص و مشغول فعالیت است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان به‌عنوان پهناورترین استان کشور با دارا بودن قابلیت های فراوان نظیر دسترسی به آب‌های اقیانوسی و بازارهای بزرگ کشورهای همسایه ظرفیت ویژه‌ای در زمینه صادرات و ترانزیت دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر چهار میلیون و 500 هزار تن کالا در هشت ماهه نخست امسال در این استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 32 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 2 میلیون و 800 هزار مسافر در هشت ماهه نخست امسال در استان جابجا شدند که در این زمینه نیز شاهد رشد خوبی بودیم.

وی پیگیری برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و پرداخت کرایه‌ها براساس تن بر کیلومتر را از مهمترین خواسته‌های رانندگان وسایط حمل‌ونقل عمومی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقدامات لازم انجام شد به طوری‌که ضمن رفع مشکل بیمه از اوایل دی‌ماه امسال همزمان با سراسر کشور پرداخت‌ها براساس تن بر کیلو متردر کشور اجرایی می‌شود.

خانقایی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از 300 هزار مسیر تردد وجود دارد که همزمان با سراسر کشور تن  برکیلومتر بر روی آنها اجرایی می‌شود.

وی توزیع سه‌هزار و 500 حلقه لاستیک بین رانندگان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کمک به رانندگان حمل‌ونقل عمومی در سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد و گفت: توسعه بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن، امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر و وجود مرزهای طولانی با کشورهای همسایه از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان در حوزه ترانزیت و تجارت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راه‌اندازی پایانه‌های جدید در این استان کنار بندر چابهار ظرفیت خوبی برای توسعه منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای ترانزیت، صادرات و واردات کالا گفت: 652 هزار تن کالا در مرز میرجاوه در هشت‌ماهه نخست امسال جابجا شد که نسبت به مدت مشابه هشت‌درصد رشد داشت.

خانقایی با اشاره به اهمیت پایانه‌مرزی میلک در افزایش ارتباطات ایران و افغانستان افزود: افزون بر 953 هزار تن کالا در این مرز در هشت‌ماهه نخست امسال با بیش از 38 هزار و 400 دستگاه جابجا شد.

وی بر طرف کردن مشکلات مسیر تردد در مرز میلک را از مهمترین برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان برای روان‌سازی کالا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش در هزینه و زمان از مهمترین مولفه‌های افزایش مبادلات تجاری محسوب می‌شود لذا با تاکید استاندار روان‌سازی مسیر میلک در دستور کار قرار دارد. برای ساخت پل دوم در میلک همه اقدامات از سوی ایران انجام شده اما مشکل در امضا نکردن موافقت‌نامه از سوی مسئولان کشور افغانستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز