خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در واکنش به موضوع دختران ایرانشهر :

احساسات مردم جریحه‌دار شده، مسئولان در رسیدگی تسریع کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۰۶

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعرض به دختران ایرانشهر احساسات مردم را جریحه دار کرده از این رو انتظار داریم شورای تامین و مسئولان به اقدامات خود برای تامین امنیت روانی مردم و دستگیری مسببان سرعت ببخشند.

محمد نعیم امینی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: پس از ماجرای تجاوز به دختران ایرانشهر پیگیری‌های متعددی صورت گرفت و مسائل مربوطه در نامه‌ای به استحضار رئیس جمهور رسید.

وی درباره اعلام آمادگی ارگان های مختلف برای حمایت از آسیب دیدگان این ماجرا، گفت: برای واکاوی و حل این مشکل با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی هم صحبت کردیم و خودشان هم طی مراجعات متعدد همدلی های مطلوبی داشته اند.

 امینی فرد خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و بهزیستی هم طی مذاکره ای اعلام حمایت کرده اند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به حمایت های اجتماعی و  توجه اورژانس اجتماعی به آسیب دیدگان ، افزود: کمیسیون اجتماعی برای رسیدگی و بررسی ابعاد مختلف ماجرای تعرض به دختران در ایرانشهر اعلام آمادگی کرده اند اما تمایل دارند در فضایی آرام‌تر موضوع را از نزدیک بررسی و از منطقه بازدید کنند.

نماینده مردم ایرانشهر اذعان داشت: پیگیری های متعددی از سوی مسئولان شهرستانی ، استانی و مسئولین قضایی صورت گرفته است و در جلسه شورای تامین بر پیگیری جدی تر این ماجرا تاکید شده است.

وی ضمن نقل قول دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مبنی بر شکایت سه نفر با موضوع تجاوز، اظهار داشت: تعداد قربانیان پرونده ماجرای تعرض هنوز هم مشخص نیست چرا که باوجود بافت سنتی و تعصبی ایرانشهر ممکن است قربانیان اقدام به شکایت نکنند .

وی‌ با بیان اینکه وقوع این اتفاق با توجه به بافت تعصبی ایرانشهر دور از انتظار بود ، افزود: این خشونت تنها مخصوص ایرانشهر نبوده و امکان تکرار آن در شهرهای دیگر هم وجود دارد اما با توجه به شرایط این شهرستان رخداد چنین اتفاق هایی دور از انتظار بود.

نماینده ایرانشهر در باره امام جمعه ایرانشهر و اظهارات او در بازگو کردن ماجرا گفت: بنده با مولوی طیب صحبت کرده ام و ایشام هم گفتند که برای عمل کردن به تکلیف شرعی و اجتماعی خود این مسئله را بیان کرده اند.

وی اظهار داشت: برداشت‌های متفاوتی از صحبت های مولوی شد که خودشان پس از گذشت چند روز کلیپ کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و توضیحات بیشتری راجع به موضوع تعرض دادند که سبب شفافیت بیشتر این ماجرا شد.

وی در ادامه گفت: اگر به مجموع صحبت های مولوی طیب توجه کنیم به دیدگاه روشن تری خواهیم رسید. 

امینی فرد درخصوص پیگیری مسئولان گفت: پیگیری مسئولین  برای بررسی موضوع تعرض در مجموع خوب بوده اما انتظار ما این است که با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی و اینکه این موضوع بُعد ملی پیدا کرده است انتظار داریم پیگیری ها سرعت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه‌ گفت: امیدواریم مسئولان قضایی برای تامین امنیت روانی مردم ایرانشهر تلاش‌های جدی‌تری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز