خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

سیستان و بلوچستان در بحرانی‌ترین وضعیت کم آبی/ تصویب خشکسالی صد درصدی سیستان در ستاد بحران

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۳۷

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی سیستان و بلوچستان در بحرانی ترین وضعیت بی آبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی پیری پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بخش اعظمی از اقتصاد مردم سیستان و بلوچستان از طریق کشاورزی تامین می‌شود و به دلیل محدودیت منابع آبی هر ساله این شرایط سخت می شود.

مجتبی پیری خاطرنشان کرد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته سالیانه تنها 100 میلی متر بارندگی داریم که بحرانی‌ترین وضعیت ممکن است و نشان از دشواری سال زراعی جاری دارد.

وی افزود: ما در منطقه سیستان سال زراعی را از دست داده‌ایم چرا که کشتی که انجام شد به دلیل خشکسالی بی اثر ماند و برداشتی نداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: طبق ارائه آمار و بررسی های کارشناسی شده به ستاد بحران، خشکسالی سیستان به صورت خیلی شدید و خشکسالی بلوچستان به صورت شدید تایید شده است.

پیری خاطر نشان کرد: تامین آب شرب دام های روستایی صورت گرفته اما تامین آب دام هایی که در بستر هامون هستند با مشکل مواجه شده و اداره کل عشایر استان تا حد امکان آب مورد نیاز را تامین کرده است.

پیری با اشاره به تقویت ناوگان آبی برای مقابله با بحران بی آبی، اذعان داشت: برای تامین علوفه مورد نظر دام ها و پرداخت یارانه از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت کاه سفید، گفت: از 160 هزار هکتار زمین قابل کشت تنها 46 هزار هکتار کشت شده که این میزان کشت هم با خسارت صد در صدی مواجه شد و در تلاشیم از طریق ستاد بحران خسارت مربوط به بخش کشاورزی را تامین کنیم.

وی با اشاره به ناپایداری کشاورزی در 20 سال اخیر ، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح آبرسانی به 46 هزار هکتار از مزارع  تاثیرات مثبتی در بخش کشاورزی سیستان رخ خواهد داد.

پیری خاطر نشان کرد: من موافق عدم کشت هندوانه نیستم و مدیریت کشت هندوانه را مدنظر دارم.

وی در پایان خسارت وارده به بخش کشاورزی سیستان و باهوکلات را 750 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز