خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان خبرداد؛

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۳۴

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از تدوین‌‌ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان خبر داد.

مریم پویا در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،ضمن‌ اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان سیستان وبلوچستان ،اظهار داشت: یک سند ملی براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ،اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز ۱۴۰۴،سند توسعه استان و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در جهت  احقاق حقوق همه مردم تدوین می‌شود.

وی افزود: توجه مسئولانه به پایداری محیط‌زیست ،توسعه ظرفیت‌های استانی ، تحقق عدالت جنسیتی، تحقق اقتصاد مقاومتی با تاکید بر شناسایی و رصد شاخص‌های موثر بر وضعیت زنان و خانواده ،توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنها در فرآیند توسعه پایدار متوازن، از اهداف تدوین این سند است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با رویکرد توانمندسازی در چهار بُعد افزایش دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه وضعیت موجود و تحلیل آنها،‌مشارکت های سیاسی اجتماعی اقشار مختلف زنان، ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی ،توجه به مساله تحکیم بنیان خانواده،تقویت زیر ساختهای اقتصادی و اجتماعی خانواده و ارائه راهکار و معرفی شاخص ها تدوین می‌شود.

مریم پویا اذعان داشت: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان‌ها بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری با لحاظ تفکیک جنسیتی و فهرست بندی مشکلات و فرصت‌های مهم از دیگر اهداف تدوین این سند است.

وی تجزیه و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاءهای ظرفیتی، اولویت بندی مسائل، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه جهت حل مسائل با استفاده از زبان تغییر، برنامه ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده و تدوین طرح پایش و ارزیابی را از جمله اهداف تدوین این سند دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداختن به مساله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت سازی، ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده را از جمله اولویت‌های کاری خود قلمداد می‌کند و با برنامه ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در استان‌های کشور تدوین کرده و به مرحله اجرا می‌رساند.

مریم پویا خاطر نشان کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی استان و مشارکت مدنی با توجه به ظرفیت و به فراخور شرایط منطقه‌ای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان را تدوین می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز