خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی زاهدان مطرح کرد:

بحران آب در 800 روستا و آبادی زاهدان/ 3 هزار نفر در محاصره بی‌ آبی

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۲۵

بخشدار مرکزی زاهدان گفت: در حال حاضر 800 روستا، آبادی و دِه در زاهدان با بحران بی آبی مواجهند و بصورت سقایی آبرسانی می شوند و این 800 روستا 3 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اهالی روستای علی آباد زردچاه از توابع بخش مرکزی زردچاه همواره از شرایط جاده‌ای و بی آبی در این روستا گلایه مند بوده اند .

خرابی راه های جاده ای باعث شده اهالی این منطقه برای تردد در سطح روستا با مشکلات متعدد روبرو شوند.

راه های خاکی و ناهموار روستایی تنها مربوط به روستای علی آباد زردچاه نبوده و بسیاری از روستاها و آبادی‌های زاهدان را شامل می شود.

اهالی روستاهای بخش مرکزی کلانشهر زاهدان علاوه بر مشکلات راه، با بحران بی آبی و آبرسانی سقایی آن هم بصورت نامنظم، روبرو هستند.

عصمت سعیدی مهر در این رابطه به خبرنگار ایلنا می گوید: متاسفانه به علت کمبود اعتبار آسفالت راه‌های روستای زرچاه زاهدان امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه هیچ اعتباری برای ترمیم راه های جاده ای وجود ندارد، می گوید: مکاتبه های زیادی برای آسفالت راه های روستایی بخش مرکزی زاهدان ، با فرمانداری و راه و شهرسازی استان صورت گرفته اما پاسخی جز کمبود اعتبارات دریافت نکرده ایم.

وی می افزاید: امسال به دلیل نداشتن بودجه فقط 3 کیلومتر از راه های بخش مرکزی زاهدان آسفالت شده و مابقی آن در انتظار تخصیص اعتبار است. 

800 روستا و آبادی آبرسانی سقایی می‌شوند

بخشدار مرکزی زاهدان معتقد است که وضعیت بی آبی در زاهدان بحرانی است و در حال حاضر 800 روستا، آبادی و دِه در زاهدان با بحران بی آبی مواجهند و بصورت سقایی آبرسانی می شوند و این 800 روستا 3 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند .

سعیدی مهر با بیان اینکه آبرسانی سقایی به این روستاها دوسال در انتظار تامین اعتبار بوده، می گوید: باتوجه به آغاز فصل گرما، بی آبی مشکلات فراوانی را برای این 3 هزار نفر ایجاد می‌کند و در شرایط موجود حتی آبرسانی سقایی هم بصورت منظم برای این افراد صورت نمی گیرد .

سعیدی مهر معتقد است: بی آبی در روستاهای بخش مرکزی زاهدان یکی از جدی ترین معضلاتی است که با آن مواجهیم و انتظار داریم مسئولین مربوطه حمایت های لازم را برای تامین تانکرهای مورد نیاز و حل مشکلات بی آبی کلانشهر زاهدان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز