خبرگزاری کار ایران

مریم پویا خبر داد:

اجرای 839 برنامه در سیستان و‌ بلوچستان به‌مناسبت هفته زن ‌

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۳۵۳

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ستانداری سیستان و بلوچستان گفت: 839 برنامه بمناسبت گرامیداشت هفته زن در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، مریم پویا امروز در نشست خبری اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام زن  و ولادت حضرت فاطمه (س)، 839 برنامه در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه هفته زن از 12 اسفند‌ماه آغاز و تا هجدهم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری 100 همایش و جشن، 19 نمایشگاه، 50 فعالیت پژوهشی و کارگاه آموزشی، دیدار با مقامات، 50 رقابت، اردو و خدمات رفاهی و 100 نشست هماهنگی بین دستگاهی از مهمترین برنامه‌های در حال برگزاری هفته زن در استان به‌حساب می‌آید.

پویا اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید زنان توانسته‌اند 237 پست مدیریتی را از آن خود تا در مدیریت کشور ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: معاون استاندار، فرماندار، معاون فرماندار، مدیرکل، معاون مدیرکل، رئیس دانشگاه، مشاور مدیرکل، مشاور فرماندار، رئیس اداره، شهردار، بخشدار و دهیار از جمله پست‌های مهم زنان در این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است

پویا تصریح کرد: بیستم جمادی الثانی مصادف با 18 اسفند سال 1396 سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و روز مادر نام‌گذاری شده است. بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت زنان در سیستان و بلوچستان یک میلیون و 373 هزار و 83 نفر گزارش شده که 3.5 درصد جمعیت زنان کشور را تشکیل می دهند.

وی داشتن بالاترین نرخ ولادت، پایین بودن سن ازدواج نسبت به میانگین کشوری و پایین بودن آمار طلاق را از جمله ویژگی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با وضعیت زنان در این استان دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و‌خانواده استانداری اذعان داشت:‌ در جامعه فعلی تقویت نظام خانواده، استیفای حقوق شهروندی و ارتقای جایگاه زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: سامان دهی مشاغل خانگی زنان بی‌سرپرست و‌ بد سرپرست، پژوهش در راستای سلامت، توسعه توانایی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای توانمندی‌های زنان از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان سیستان و بلوچستان است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز